FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | ||
|
|||
Medlem
|
Wiki:
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Du är helt fel ute. Om sökmotorerna inte ville att webbplatser med frames skulle använda detta utrymme för att beskriva siten skulle de inte läsa den överhuvudtaget. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Nja det är nog en definitionsfråga.
Om du tar bort descriptiontexten levererar sökmotorn en del av innehållet i noframe som beskrivande text efter en sökning. Det kan ju knappast betraktas som cloaking, för i såfall skulle ju även description på ett sätt anses vara cloaking. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
|
|||
Medlem
|
jo jag måste nog hålla med om att det snarare är spam. Dock är det cloakat i den meningen att besökaren absolut inte är ämnad att se detta material, vilket SEn tror kan vara fallet. Så är det ju inte med summaries, descs osv, dom är ju till för sökmotorerna. det är ntenoframes-taggen. Det är egentligen konstigt att denna tagg fortfarande läses överhuvudtaget av SEs. Men jag vet inte vilken vikt dom färster vid den?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Hyfsat stor vikt. Prova att söka på några fraser som finns i noframe-contenen hos det företag vi diskuterar.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Klart att de vill kunna lista alla relevanta sidor även om dessa har frames, och de kommer fortsätta lägga stor vikt vid noframes taggen så länge de inte klarar av att crawla frames ordentligt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
|
|||
Medlem
|
fast det är konstigt att google inte lärt sig crawla frames lika bra som andra sidor. Det är ju busenkelt. Om jag var dem skulle jag blockera den här möjligheten det första jag gjorde för att undvika spam. Har sett jättemånga sidor med 10 gånger så mycket innehåll i noframes som i framseten.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Google crawlar sidorna i ett frameset rätt så bra faktiskt. Att det inte alltid går lika bra beror nog på att det i många fall saknas direkta länkar till de sidorna och de därför placerar sig längre ned i indexet.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Och är återförsäljare av optimeringstjänster åt en annan SEO. Det är Jajja som optimerat vår sajt, och vi ligger ju som tidigare skrivits väldigt bra till på många av våra sökord. Om vi ska bli en SEO kommer vi anställa folk som kan dom bitarna. Mattias |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|