FAQ |
Kalender |
![]() |
#41 | ||
|
|||
Medlem
|
Så kul att höra samtalen och dom bara upprepar samma sak i stort sett på varje fråga. Killen som Cint snackar med först verkar ju inte ens veta vad det är han säljer... Men det mest klockrena är när tjejen lägger på luren när det kommer på tal om kreditinupplysning och likn
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
|
|||
Banned
|
Japp... MAO måste hon vara medveten om att hon jobbar för ett bluff företag... Och att det enbart är ute efter att sälja massa skit...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
|
|||
Nykomling
|
Är det någon som har "bräkat" med detta företag? Jag har ett uppdrag hos en kund som har råkat ut för detta oseriösa domänregistreringsföretag. De har skickat en faktura på ett antal domäner a 1900:- efter vad de säger "en muntlig beställning". Jag har talat med den person som de har pratat med och hon har inte beställt något.
Nåväl, det börjar trilla in hot om inkasso nu. Jag undrar om någon här har sett hur långt detta företag går i sitt oseriösa agerande? Om de går så långt som till inkasso och indrivning via inkasso/kronofogde? Mvh Shootking |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
|
|||
Hej, jag är ny här.
|
Citat:
Jag fick samtalet igår från Domänregistreringar och insåg efter att: 1. Ha bett att få återkomma 2. Själv reggat de domäner jag va intresserad av att ha innan dom gjorde det.. (till fantastiskt mycket lägre kostnad) 3. Återkopplat till Domänregistreringar och påpekat detta. (Säljaren efter han har sammlat sig ber att få reda på vilka domäner jag registrerat... inser inte då att jag skulle låtit bli..) 4. Gjort lite reserch på företaget. (Läst och även lyssnat på inspelningar..) ... detta företag kanske inte drar sig för att förfalska ljudupptagnignar? Skulle vara deras (enligt lag) första olagliga handling iof.. Vad tror ni? /Anders |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
|
|||
Medlem
|
Min fars företag blev uppringd av dessa idag och dum som han är tackade han ja.
Jag gick själv in och registrerade domänen hos loopia ett par timmar senare. Men de måste ju ha gjort en ljudupptagning med min far vilket de inte informerat om eller liknande så jag ska ringa till de imorgon och då kommer jag förmodligen vara ganska arg. Något ni vill att jag ska hälsa företaget ? ![]() Har tyvärr inte möjlighet att spela in samtalet :/ om det inte finns något rikigt enkelt och smidigt sätt?? //Linus |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
|
|||
Medlem
|
En av mina kunder blev uppringd av ett företag som kallar sig Systems Solutions SWE AB och som körde med exakt samma metod som Domänregistreringar Europa.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Fick just ett samtal från en kvinna som var snäll och vill erbjuda diverse syskondomäner till en domän som vi har. Hon berättade att någon annan skulle registera dessa men hon var "tvungen enligt lag"ringa mig först...
Jag bara skrattade, sa att jag uppskattade konkurrens och dom var välkomna att registrera dessa. :-) Ångra mig nu att jag inte frågade vilken lag som dom åberopa. :-) |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|