FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hej Hopp!
När man länkar från Sajt A till Sajt B bör man i href-taggen ha: Sajt B:s url i den text som är länkad. Men om man i stället placerar Sajt B:s titeln i href-taggen i stället. Mer eller mindre positivt? /Jonas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Ok, skrev lite märkligt kanske.
Vi tar det igen. Så här brukar jag alltid göra mina länkar. Exempel nedan. Ex. 1 webbdesign Men, sidan webbdesign.html har följande Titel. <title>Vi kan webbdesign bäst av alla</title> Skulle det bli mer positivt om jag använder mig av den text som finns i <title></title> för sidan webbdesign.html än att ha som i ex. 1 ? Man ska ju alltid ha den text som är länkad med sina sökord eller sidans namn. Men har det någon betydelse vilka sökord man använder sig av. Sökorden från <title></title> <h1></h1> eller sidans namn/url (utan html förstås)? Fasiken så svårt det var att förklara detta i ord då... :-) Ja ja, hopps du förstod mig bättre nu Jim. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det viktiga är att du har samma eller relaterade nyckelord i länktexten, som i webbsidans TITLE-tagg - och de uvalda optimerade nyckelorden i webbsidans helhet.
Alltså, nej det är inte väsentligt att länktexten stämmer exakt överens med webbsidans TITLE-tagg. Länktexten bör istället med fördel variera med olika relaterade nyckelord, speciellt om du har hundratals eller tusentals olika inlänkar, för optimalt resultat. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tack för svaret Nobody!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Ja nobody har rätt.
Vill även tillägga att olika sidor bör vara optimerade för vissa sökord. Om vi tar ditt exempel så kan man ju tänka sig att startsidan är optimerad för ordet "webbdesign". Medan en undersida kanske "bäst webbdesign". Du bör du optimera efter "bäst webbdesign" på den sida efter konstens alla regler och även men ankartexterna på länkarna till den undersidan. Det är inte så viktigt att ankartexten är samma som titel, H1 etc. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Och försök att variera länktexten så mycket som möjligt också, registrerar du dig t.ex. i kataloger kan man oftast välja titel för länken, vilket oftast blir länktexten. Så istället för att välja webbdesign i 30 kataloger är det bättre att variera sig, kanske 5 länkar med länktexten webbdesign, sen variera med typ:
bra webbdesign billig webbdesign prisvärd webbdesign Är förresten ett jobbigt ord att optimera för iom att det ska stavas med 2 b, fast långt ifrån alla gör det, så du skulle igentligen behöva optimera för både webdesign och webbdeisgn. Fast jag tycker du ska börja med en av de, komma högt upp, få naturliga länkar och sen börja jobba på den andra stavningen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Satsa på en stavning, näst intill omöjligt att lyckas med bägge på en och samma sida. Det är bättre att ligga i top 10 på en stavning än att försöka med bägge och ligga på plats 80 på de två olika. Om du lyckats med en stavning så är det nog bäst att göra en helt ny sida för den andra stavningen.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Däremot känns det som att du kanske har lite för stora förhoppningar om du siktar på att komma 1:a på Google på både "webdesign" och "webbdesign" på samma webbsida. Men det beror på vilket budget du har. ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|