Kom ihåg mig?

BBB blåser kunder utan att de vet om det.

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-07-28, 01:07 #1
festizs avatar
festiz festiz är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 302
festiz festiz är inte uppkopplad
Flitig postare
festizs avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 302
Med BBB's nya tjänst ADSL2+ så har *NIX-baserade hemmarouters inte levererat nät till datorerna bakom, likaså servrar direkt mot modemen. De fungerar helt enkelt inte. BBB själva vet inte varför och håller tyst. Det enda man som kund får veta vid en 6 veckor sen installation är att man får ett sms när de vet vad som är fel.

Hela artikeln:
www.festiz.com
festiz är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-07-28, 05:29 #2
Jockes avatar
Jocke Jocke är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 690
Jocke Jocke är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Jockes avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 690
Hur snabbt är ADSL2+?
Jocke är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-07-28, 11:08 #3
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Var ligger själva problemet? Är det ADSL2+modemet som inte vill kommunicera med *NIX? Fungerar det med hårdvarubredbandsdelare á la D-Link?
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-07-28, 11:17 #4
domaintarzan domaintarzan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 147
domaintarzan domaintarzan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 147
Hade samma problem när jag beställde min ADSL2+ tjänst. Efter 2 veckor strul med deras kundtjänst mailade jag Peder Ramel och då tog det fart vill jag lova. Jag fick en personlig kontaktperson som ringde mig varje dag med uppdateringar på vad som skedde med mitt problem.
domaintarzan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-07-28, 11:37 #5
festizs avatar
festiz festiz är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 302
festiz festiz är inte uppkopplad
Flitig postare
festizs avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 302
Citat:
Originally posted by domaintarzan@Jul 28 2005, 11:17
Hade samma problem när jag beställde min ADSL2+ tjänst. Efter 2 veckor strul med deras kundtjänst mailade jag Peder Ramel och då tog det fart vill jag lova. Jag fick en personlig kontaktperson som ringde mig varje dag med uppdateringar på vad som skedde med mitt problem.
Är det löst? För jag sitter på en kollektiv felanmälan... Ska ringa Peder idag hade jag tänkt..
festiz är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-07-28, 11:41 #6
festizs avatar
festiz festiz är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 302
festiz festiz är inte uppkopplad
Flitig postare
festizs avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 302
Citat:
Originally posted by jonny@Jul 28 2005, 11:08
Var ligger själva problemet? Är det ADSL2+modemet som inte vill kommunicera med *NIX? Fungerar det med hårdvarubredbandsdelare á la D-Link?
Jag är osäker. för kommunikation mellan två *NIX-datorer anslutna till modemet fungerar. Men de kommer inte ut till den stora vida världen. Samma sak gäller min DLink.
festiz är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-07-28, 11:49 #7
festizs avatar
festiz festiz är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 302
festiz festiz är inte uppkopplad
Flitig postare
festizs avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 302
Citat:
Originally posted by Jocke@Jul 28 2005, 05:29
Hur snabbt är ADSL2+?
24/1 istället för 8/1, enligt tech-specen är max ner 25.. men jag tror du kan skicka 2mbit.. har inte hittat några siffror. men jag vet att BBB snålar med det.
festiz är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-07-28, 12:57 #8
domaintarzan domaintarzan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 147
domaintarzan domaintarzan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 147
Citat:
Ursprungligen postat av festiz
Citat:
Ursprungligen postat av domaintarzan
Hade samma problem när jag beställde min ADSL2+ tjänst. Efter 2 veckor strul med deras kundtjänst mailade jag Peder Ramel och då tog det fart vill jag lova. Jag fick en personlig kontaktperson som ringde mig varje dag med uppdateringar på vad som skedde med mitt problem.
Är det löst? För jag sitter på en kollektiv felanmälan... Ska ringa Peder idag hade jag tänkt..
Japp det löste sig på några dagar. Nu när allt funkar är jag väldigt nöjd men jag var bra förbannad ett tag.
domaintarzan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:06.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017