FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag tänkte ta reda på mer om hur man får igång ett magasin. Exempelvis som Året Runt, Goal, Julia, Okej, Frida, Veckorevyn etc.etc.
Någon som har erfarenheter av det? Är det ens en idé att försöka trycka och kränga tidningarna själv? Eller är ett förlag ett måste? Tacksam för hjälp. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Haha det är inget man som ungdom har råd med i alla fall, JeppeGoal. Det krävs åtminstone ett välfungerande företag bakom för att kunna ha råd att trycka tidningar i den formen.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
HoorayHooray: Nu har jag läst 2 trådar av JeppeGoal, som du har gått in i. Jag är ingen moderator, men ditt inlägg känns så långt ifrån konstruktivt man kan komma. JeppeGoals fråga är hyfsat intressant och förtjänar enligt mitt omdöme inte ett sådant svar " Haha det är inget man som ungdom har råd med i alla fall, JeppeGoal. Det krävs åtminstone ett välfungerande företag bakom för att kunna ha råd att trycka tidningar i den formen." oavsett vem som ställer frågan.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Ska du göra tidning, ursäkta uttrycket, "på riktigt" måste du ha distribution genom Tidsam eller vad de heter numera, så din tidning kommer ut i butikerna.
Ingenting man får ihop på en kvart, mitt tips är nog att köra på webben eller börja göra något lokalt i staden du bor, kanske trycka tabloidformat ("kvällspressformat") och försöka få ut den i din närhet. Annars är det nog extremt nishade tidningar som har en möjlighet att lyckas. Att göra en tidning som Frida eller Veckorevyn kräver enormt mycket pengar, framförallt i marknadsföring, men att göra en specialtidning för en specikif målgrupp där det inte finns några konkurrenter, det är iaf genomförbart |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Och ifall du tänkt gå efter förslaget som Anders kom med (lokalt)
Så kan du alltid höra med t.ex. fotbollsförbund i närheten och andra företag som intersport och dylikt skulle vara intresserade utav att synas. Dvs reklam mot en liten ersättning för att hjälpa släppa ut tidningen. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|