| FAQ |
| Kalender |
|
|
#11 | |||
|
||||
|
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Om man vill göra på det sättet beror väl lite på avsikten. Kan tänka mig att det kan vara relevant i vissa SEO-sammanhang. Citat:
|
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#12 | |||
|
||||
|
Flitig postare
|
Tack för svaren.. En annan fråga i samma anda, om man har en tom h1-tag <h1></h1> i början av doumentet, kan sökmotorerna vara så dumma att de tolkar det som att dokumentets viktigaste rubrik är "förbrukad"? Eller skulle det inte ha någon betydelse att tala om ifall man först har <h1></h1><h2>hej</h2> Istället för bara <h2>hej</h2> direkt?
Jag kan eventuellt råka ut för det här problemet (om det är ett problem) i ett cms jag kanske ska använda.. |
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#13 | |||
|
||||
|
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#14 | ||||
|
|||||
|
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Struktur..ja, [b] är ju bara kosmetika som säger att en text ska vara lite fetare, däremot så berättar den inte varför(!). Skriver du em (emphasis) så betyder det ju "betona". Detta används bla för att få texten betonad vid uppläsning för handikappade personer. Ungefär som att säga att "en rubrik är ju bara en större och fetare text", men rubriken har ju ett syfte. Likaså har em och strong. Det bästa är att skriva ungefär som man skriver en artikell i en tidning och markera upp datat/strukturen med rubriker, underrubriker, ingresser, stycken och betoningar, fotnoter etc. Det finns html för allt detta.
|
||||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#15 | ||
|
|||
|