FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Har sökt endel här på forumet, samt googlat till ögonen svider. Men det verkar helt omöjligt att få grepp på vilka webbhotell som är seriösa och vilka som kommer att konka om några år. *suck*
Här i Sverige har man någorlunda koll på vad som är bra resp. dåligt. Men vill man ha sin sida på en usabaserad server så ser marknaden ut som ett spindelnät. Wopsa står det en hel del positivt om. Det är ju dessutom ett svenska företag med sina servrar i USA. Känns tryggt. Men börjar man kolla på den amerikanska marknaden så finns det så mycket större utbud och många av erbjudandena låter intressanta. Någon av er här på forumet som har era sidor på andra sidan atlanten? Vore intressant att höra ifrån någon som haft det ett antal år och är nöjda med sin webbhost. Dessa har jag titta lite närmare på: www.ixwebhosting.com www.ace-host.net www.wopsa.se www.awebhosting.com www.ultraunix.net [edit] La till adresser... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Besök webhostingtalk.com och se vad folk skriver om olika företag. Går också att hitta bra erbjudanden från företag där ibland. Om ett företag finns kvar om x antal år vet knappast ens företaget själv, så bästa rådet där är väl att se till att ha off-site backups på allt som tar längre än 10 sekunder att återskapa.
Är du ute efter ett rent webhotell, VPS eller en dedikerad server? Vettiga dedikerade servrar går att hyra på andra sidan pölen från typ en femhundring i månaden och uppåt. Då får man givetvis administrera den helt själv vilket kanske inte är ett alternativ, men friheten att styra och ställa själv är helt underbar. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Tjenare,
Har kollat den siten och en drös liknande. Men de skriver mer om vilka hosts man _inte_ ska hyra in sig på. Vilket iofs är rätt viktigt att veta =) En dedikerad server känns som lite overkill, det skulle nog bara ta tid att administrera den. Sidan är dessutom (nästan) helt statisk. Det jag är intresserad av är uptime, hastighet på deras lina och mängden data man får föra över per månad. www.ace-host.net ligger bäst till än så länge. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Wopsa har sina servrar hos The Planet och ace-host verkar ha sina hos GNAX. De är stora pojkar inom hosting, så de lär inte försvinna någonstans i första taget. Återförsäljarna är oftast ett större frågetecken, och de kan jag inte säga någonting om. Jag skulle nog våga riskera tio dollar och testa ace-host i en månad om jag var du.
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
www.servage.net har jag ett hotell på, fungerar bra än så länge (har haft i ca 1mån) Kontakta mig om du vill ha mer info
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
ACE Host Inc är att rekommendera... ;)
|