FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej!
Vilka komponenter ger en webbplats ett trovärdigt intryck? Det är en fråga jag själva har undrat över. Vad är viktigast? Design, färgval, bilder osv. Sen förstås innehåll, språk/stavning osv. Vad tycker ni? Vad kännetecknar en pålitlig sajt, hur utformar man ett trovärdigt varumärke på sin sajt? /M |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Design/bra innehåll/minimal reklam och stavning är också viktigt tycker jag :)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Kontaktinformation/innehållsansvarig.
/Jonas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Gör en koll på sämre gamblingsiter och annat som känns oseriöst och fråga dig varför.
Mitt intryck är att för mycket färger och rörelse på siten känns oseriöst. Ha en ren design. Använd gärna blått, det inger förtroende och signalerar proffesionalitet. Massor av banker och försäkringar utnyttjar skalan blått, grått, vitt. Rött symboliserar vanligtvis häftiga känslor, det bör du undvika. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
![]() /M |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Vad jag tycker är att om du kör B2B (företag till företag) så är design och professionell text avgörande men också svår att göra reklam för. Om du kör B2C (företag till konsument) så är intressant läsning avgörande och där kan internetmarknadsföring göra större nytta.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Vanliga färgassociationer: rött = kärlek, blod, stress, fara - upphetsande färg helt enkelt grönt = naturligt, harmoniskt, avkopplat - som en sommardag i gräset blått = lugnt och avslappnat - som att titta på himlen eller havet gult = intellektuellt, byråkratiskt, skola grått = trist, men framhäver andra färger bra vitt = gott svart = ont Detta gäller dock inte som någon slags lag. Vitt och svart är t ex omvänt i Japan. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Bra då är jag kanske på rätt spår iaf...
Hoppas bara att min sajt kan börja rulla igång. tack för alla förslag... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Om man klart och tydligt kan uppfatta vem det är som står bakom hemsidan, så upplever jag den som mer seriös. Det betyder att personen/företaget öppet vill stå för det som finns på hemsidan.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|