FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Skulle höra om det många är här som hostar sin egna server och vad isåfall kostnaden blir per månad?
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Du menar att du vill ha servern i en egen serverhall?
Det hela beror ju på vilka krav du har. Du kan givetvis ställa en burk i garderoben och använda dig av adsl eller liknande för att ansluta till omvärlden; då kostar det säkerligen inte så mycket. Ska du ha en riktig internetförbindelse med garanterad kapacitet bör det kosta från några tusenlappar per månad och uppåt. Sen är ju frågan om du behöver kylning, datagolv, brandskydd etc. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Guest
|
Citat:
1u kostar 195 +moms. www.crystone.se |
||
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Har haft 2st servrar (towerchassis) co-location hos min internetleverantör (NetAtOnce).
Betalade 1000 sek exkl. moms per server med: * 300 GB överföring / månad / server * 10 ip-adresser / server + plats på DNS-, Mailserver + backup / dagligen. Tyckte det fungerade hur bra som helst. Kunde komma och gå som jag ville och titta till servrarna. Fanns alltid personal som kunde hjälpa till med hårdvaru-byten eller eventuella mjukvarubyten om de inte kunde ske remote. Kan inte tänka mig att det skulle fungera bättre hos någon annan aktör för samma summa pengar. Har dock inte de kvar, pga. att jag inte kände att jag behövde dem längre. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Kör hos Nordnic (Solvalla, STHLM). Det är DCS.net's budgethall. Samma killar som sköter Nordnic vilka är mycket bra. Fin lina till bra pris. Har fått bra omdömme av några andra här på WN.
400:-/månad inkl. 20GB transfer. 80kr / 20GB 720kr / 200GB http://www.nordnic.se/produkter_colocation.php |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Har Crystone verkligen en hall i Stockholm? Jag har uppfattat det som att det bara var ett kontor.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Fysisk placering:
* Norrköping * Stockholm ... Hmm... kan man ju tolka som man vill. Jag har dock också för mig att det inte var frågan om någon "serverhall" utan mer, som du säger jonny, ett kontor. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag har hört rykten om att anledningen till att just de som köpte Crystone betalade så pass mycket som de gjorde var att de inte hade någon egen serverhall utan ville få tillgång till den lokal där Crystone bedrev sin verksamhet. Det är dock möjligt att detta inte stämmer; det är bara vad jag hört.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
http://servermatrix.com/
Billigt :P för 1200 gb Datahallens backbones: 1 Gbps Direct Fiber - AT&T 2 Gbps Direct Fiber - AboveNet 1 Gbps Direct Fiber - Broadwing 1 Gbps Direct Fiber - Global Crossing 2 Gbps Direct Fiber - Level3 1 Gbps Direct Fiber - nLayer 2 Gbps Direct Fiber - Sprint 1 Gbps Direct Fiber - Time Warner 1 Gbps Direct Fiber - UUNET 1 Gbps Direct Fiber - Verio |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|