FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Någon som har koll på vad som google pysslar med nu?
Mina placeringar har ändrats fram och tillbaks under hela dagen, från riktigt bra till mindre bra, fram och tillbaks, fram och tillbaks. Har försökt hitta information men hittar inget, det verkar som att det stundtals är med ovanligt många doorway/cloaked sidor i resultaten för att sedan försvinna. Någon annan som märkt detta och har någon förklarning? //Björn |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Administratör
|
Google har just nu väldig spridning på hur de olika datacenterna ser ut, att det hoppar fram och tillbaks beror på att du ser olika datacenter runt om i världen och indexet i datacentret är antingen gammalt eller nytt.
Thomas
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag har upplevt att jag hoppat fram och tillbaka vid typ varannan sökning jag gjort, och reslutatet har pendlat mellan ungefär plats 10 och 110, dock aldrig däremellan... Detta har pågått under senaste veckan. Nu verkar det dock ha stabiliserats. Har även märkt att lite PageRankvärden har ändrats, så nånting har de nog haft för sig.
Det finns ju alltid dessa länkar som sammanställer data från googles olika datacentraler: http://www.seochat.com/seo-tools/future-pagerank http://www.seochat.com/googledance Inga nyheter kanske, men för den som inte känner till dem så... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Administratör
|
En ping mot google med ca 5 minuters mellanrum.
Thomas Citat:
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Mina backlinks har ändrats från 125 till 29 idag, hoppas de kommer tillbaka upp igen =/
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Min sida åker också mellan placering 3 och 100 typ.
Detta har hänt några dagar nu, även om det blivit stabilare som plats #3 på senare tid. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|