FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Säg att jag öppnar en site men inte har kapital nog för lagerhållning. Går det då att sälja säg elektronik på sin site inklusive bilder, priser, spec, etc fast allt skickas via "riktigt" företag.
Exempel. Vanlig datorbutik säljer dvd-brännare, min site säljer tomma dvd-skivor. Går det ändå i samma system att lägga till dvd-brännare men få dessa direkt skickade från datorbutiken gentemot en viss provision på köpesumman? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Om jag inte har helt fel så erbjuder komplett.se en lösning där du säljer på provision. De tar hansd om paket, reklamationer mm.
De har en ÅF avdelning, så är det bara att skicka mail till de och fråga. Mail hittar du på deras sida. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Juridiskt är det helt OK.
Det är ur ett juridiskt perspektiv viktigt att det i köpvillkoren framgår med vilket företag eller person som kunden ingått avtal om köp. Om företaget använder sig av sitt företagsnamn vid leverans och dylikt bör det finnas med i köpvillkoren. Detta med anledning av att inte kunden ska tro att det inte är något som han/hon beställt. Du bör upprätta ett enklare kontrakt med det aktuella företaget om vilka områden ni ansvarar för (falska beställningar/returer/reklamationer och mer angenäma saker som betalningsvillkor mellan dig och det aktuella företaget.) Det bör även finnas med § som tydligt avgör vem av er som "äger" kunden och således får skicka information till denna i framtiden. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|