FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | ||
|
|||
Medlem
|
Vad är felet denna gång då?
Nu är mitt tålamod slut. Alldeles för mycket nertid är bara förnamnet. :angry: ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
företaget i fråga är också verksamma här.......... :blink: Ok det var ett onödigt inlägg men efter mycket strul på senaste tiden rann tålamodet över och så tyckte jag att det kan vara av intresse för flera. Fick detta svar: Vi migrerar nya servern, detta medför tyvärr nertid, mer info finns under driftinfo i vårt forum. // Håkan Persson Gate9 Webhosting Sorry det var inget illa menat med mitt inlägg. /T |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har domän namn och lite annat på Gate9, Det jag har att säga om dom. Är att dom har bra support det tar inte lång tid att få ett svar. Dock så tycker jag det är dålig stil att deras sida fungerar bra och är komplett när man inte har loggat in på kontrollpanelen osv. Men när man kommer in i kontrollpanelen så är det inte alls mycket som funkar. Tillexempel deras support sida med massa frågor och svar. Alla länkar osv länkar till första sidan. Jag vill inte sitta och skirva mail eller ringa. Jag vill kunna läsa om det på deras sida.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Nyfiken: Är det alltså så att Gate9 som alla rekommenderar hela tiden på detta forum inte ens meddelar sina kunder när de gör planerade arbeten som leder till nertid för kunderna?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
|
|||
Medlem
|
Eftersom jag / vi har sajter hos gate9 så vill jag åter igen komma med en del synpunkter och åsikter gällande den sk *Nertid* som görs gällande i denna tråd.
Jag har haft att göra med gate9 en mycket lång tid och den nertid som det talas om är för mig lite överraskande. Visst har det förrekommit nertid och då för länge sen då dem byte ut mycket av sin utrustning med mera. MEN det händer att det sker stop i serverarna och lyckligtvis är det oftast till 95-96 % på nattetid och det kan iallafall jag ta då det oftast är för några minuter. Andra gånger det är driftstörningar är kända sådana och då meddelas man ALLTID per mail men även så meddelas det på deras egna forum på sajten. Detta är en sak som Gate9 i alla tider varit mycket noga och får man inte något mail från dem om planerade driftstörningar så ska man klart kolla med dem vilken mailadress man reggat för sitt konto så det inte är nåt knas där. Jag personligen övervakar vår sajt 24/365 och jag besöker vår sajt flera gånger om dagen och jag kan inte bli mer än lite full i skratt när jag läser vissa personers inlägg att deras sajter mer är nere än dem är uppe. Jag är mycket nyfiken på de sajter som tydligen inte är nåbara pga så mycket *nertid* Skicka gärna ett PM till mig med adress / er så får jag se om dem är så mycket nere som det görs gällande i denna tråd. Den senaste störningen var för några dagar sedan och innan man hann reagera så var dem som hökar på att få tekniker till hallen för att ta hand om detta vilket inte var det lättaste då det var svårt att få tag på dessa men den störningen var under natten och visst det tog längre tid än vanligt att få ordning på detta men återigen pratar vi om som absolut värsta senario 4-6 timmar. Vad jag vill säga är att är man kund hos gate9 så ska man kontakta supporten utan dröjsmål om man inte är nöjd istället för att klaga utan att specificera sig i detta forum. För jag kan tycka att gnälla på forum om ett webhotell löser inga som helst problem utan ta det med dem via supporten så fort du kan och meddela dem dina problem så ska du se att du får hjälp direkt. Tack för ordet som var ganska långt |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Senaste dagarna har det gått ut 4-5 mail med information om vad som görs och vad nertiden beror på samt hur vi arbetar för att lösa det. Kommunikationen med kunderna är A & O. Ett planerat arbete med att byta server har gjorts senaste dagarna, däremot har den maskin som mått dåligt hängt sig flertalet gånger medan vi lyft över senaste filer för kunderna = oplanerad nertid. Detta tillsammans med jourtekniker i hallen som har varit svåra att få tag i har resulterat i oacceptabla nertider, tyvärr. Förändringarna som är gjorda är att serveryten as i speak är klara och vi har beställt ytterligare säkerhetsutrustning för att slippa vara beroende av tekniker i hallen. Det som oroar mig är att vissa kunder fullständigt skiter i varför nertiden uppkommer, och inte att vi faktiskt arbetade på att lösa det, dygnet runt sedan i onsdags. Det hade varit mer "smaskigt" om saken bara fått vara och vi inte gjort något åt det, tyvärr är scenariot ett annat. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Numret man blir kopplat till, det såkallade journumret har jag aldrig lyckats bli kopplad till alls. Lite trist. För övrigt är jag nöjd, flexibla och telefonsupport är ett plus. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
|
|||
Medlem
|
Gate9 har funkat väldigt bra! Väldigt lite problem, förutom de två senaste (vad jag vet) gånger de har "flyttat".
De script jag använder har ballat ur. Förra gången löste det sig och det aktuella problemen kommer nog förhoppningsvis lösa sig, lite stressande är att problemen uppstod natten mellan fredagen och lördagen. Inget har hänt än. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det konto på gate9 som jag har tillgång till har varit nere ~ 10 ggr under en tre månaders period(dagtid när man märkt det - säkert fler ggr?) Även har dess tillhörande databassserver krånglat ett flertalet gånger.
Till detta ska sägas att ftp-servern har en tendens att inte svara ibland, låt säga 15 minuts intervaller. Väldigt irriterande när man laddar upp en och samma fil flera ggr efter varan, efter t.ex justeringar. Men men... "Man får vad man betalar för" <_< |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|