FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Kunder utan mobiltelefoner – företag polisanmält
De lovar Sveriges bästa priser på mobiltelefoner och en generös kundtjänst. Men nu har ägaren till nätföretaget Telexperten gått under jorden, och både leverantörer och polisen varnar för företaget. Polisanmälningarna mot företag växer samtidigt på hög. Svenska dagbladet lite sent..... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det är tråkigt med "dessa satans skojare" som Palme säkert hade uttryckt sig. Det skadar förtroendet för all näthandel. Utom möjligtvis de stora och etablerade företagen som sedan länge har kundernas förtroende.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Sjukt trist!
...och hur kan man vara så korkad att döpa sitt företag till ****experten om man planerar att göra en scam. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det ligger i tiden, den typen av affärer går dåligt nu och att ge upp eller köpa billigt för att rensa/luras är vad många nu gör. 10st datorer för 5000kr blir ju 50,000kr och att sälja 10st datorer och tjäna låt oss säga 350-500kr, 3500-5000kr är ju inte lika kul. Tycker att den här typ av brottslighet stinker och kommer få oanade konsekvenser för framtiden. Nått säkerhetssystem måste/kommer att utarbetas. Hoppas att det då blir ett frivilligt och inte genom lagändringar. :P
Länken har försvunnit men det gäller http://www.telexperten.se/shop/ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Konsumenterna bör ju även lära sig att kolla upp för dem okända företag. De som inte orkar eller vet om att man på några minuter kan Googla fram mycket information är ofta de som blir blåsta. Om alla kunder gör detta, samt informerar andra om de blivit blåsta så kommer det inte finnas så mycket pengar för bluffarna att tjäna. Ryktet om dem kommer helt enkelt spridas för snabbt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Grundläggande för att sortera ut lättare bedrägerier är ju trots allt bristande kontroll av styrelse! Det innebär att en förändring i en styrelse ska registreras av berörda parter såsom kortlösen, grossister etc etc, och en ny kreditkontroll bör göras. Vips så har man eliminerat många problem Enkelt!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
biokonsult:
jag var inne på precis det i tråden om PlayZone. om jag inte är helt fel ute så görs det ju en rätt "grundlig" koll när man skaffar inlösenavtal mm. Om man då vid ägarbyte måste "söka om" inlösenavtalet så borde man redan DÄR stoppa en hel del filurer. Bedragarna måste då lyckas hitta "klanderfria" målvakter. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jo det vore smartare att knyta inlöseavtalet till chefen/firmatecknaren, så att inlösen inte följer företaget.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
ja eller iaf koppla det till den kombination av ägare/styrelse/företag som tecknar det först.
sen vid större förändringar så skall det omprövas och då har man nån form av "tillfälligt avtal" under, säg 2 veckor |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Kan inte några av er som har tid och lust dra igång en förening för oss e-handlare? Mot en medlemsavgift förbinder man sig att följa de etiska regler som sätts av föreningen. Det görs kvalitetskontroller och du som e-handlare måste till slut vara med för att skilja dig. Synliggör medlemskap genom en logotyp lr nåt,
Finns inte detta idag så kan vi väl bli ett gäng. Eller nåt. På så sätt påverkar vi vår bransch och markerar vilka som är schyssta och inte. Övrigt: Detta kanse finns redan? |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|