FAQ |
Kalender |
![]() |
#71 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Sitter med samma problem som många här. Använde domänhanteraren för snapback.se:s domäner. Nu när det inte finns så verkar det kört.
[email protected] funkar inte, registrar är Internetbolaget - Ettnet AB (http://www.internetbolaget.se), men de svarar inte på e-mail. Får inga bra viddar av det här systemet nu ibörjan... Har hört om historier om .com man fått låta gå ut för kunna få kontroll över dem. Känns som om .se är påväg mot samma öde... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag satt också i helgen och funderade på att flytta tillbaka alla mina domäner till .se för att tillsvidare få en domänhanterare som fungerar överskådligt. (Har idag domäner hos .se, Loopia och Binero).
Men först tänkte jag fråga er som har erfarenhet av många olika företag om det finns något alternativ som fungerar bra redan nu? Visst det blir nästan dubbelt så dyrt hos .se men förlusten av ett domännamn skulle ju vara sämre än den extra kostnaden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
petlin: Du har redan de två bästa privatägda. Möjligen skulle det kunna finnas några mindre aktörer som har bra kontrollpaneler. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Intressant Internet Sweden!
Imorgon kl 10 är det 5 arbetsdagar. Ska kontakta .se då och se om de kan få ut auth koden. Ska bli kul att testa, måste vara en av de få i Sverige som fått testa "live" isf ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Jag sprang över denna tråden och tänkte fylla i vissa frågetecken som officiell front för Internetbolaget här på WN. Domännamn som ligger under oss som Registrar kan man tyvärr inte göra ändringar på eller begära ut transfer koder till i en kontrollpanel, än. Vi håller på att kolla på olika lösningar på detta i nuläget. Men just nu måste man kontakta oss för att få ändringar gjorda. end, ditt första mail mottog vi 2009-03-18 15:08, vilket inte är så pass lång tid tillbaka. Räknat i antalet arbetsdagar. Tyvärr har det varit lite mycket att göra för oss före, under och efter .SE övergången. Vi är dessutom väldigt noggranna att vi lämnar ut transfer koderna till en korrekt innehavare, det sker inte per automatik hos oss som sagt. Vi ber självklart om ursäkt att detta har drabbat svarstiden! end kommer också få ett mailsvar från mig inom kort där jag förklarar detta. Så snart jag fått bekräftat vilken e-postadress som står som kontakt-epostadress på domännamnet kommer det skickas ut en transfer kod dit. Det kommer framöver att gå betydligt fortare att få ut sin transferkod/auktoriseringskod. Vi brukar normalt svara samma dag på alla inkommande supportmail och det är en nivå vi kommer jobba oss tillbaka till nu när det har lugnat ner sig. Mvh, Rikard Internetbolaget / Ettnet AB |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | ||
|
|||
Nykomling
|
En komplettering till förra inlägget:
vi har tyvärr haft problem med våra kontaktformulär på vår hemsida. end, har du försökt kontaktat oss genom något formulär tidigare än 18/3 då vi mottog första mailet från dig så har vi tyvärr inte mottagit det. Ber än en gång om ursäkt att det drabbat dig. Ps. vill ni Internetbolaget något och hellre vill ta det här på WN så går det alltid att skicka PM till mig med era frågor. Alternativt bara skicka ett PM och be mig delta i en aktuell tråd där frågetecken finns. Mvh, Rikard Internetbolaget |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tack för svaren Rikard. Det har ordnat upp sig nu och domänen i fråga är igång.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Verkar tyvärr som det sitter en gäng puckon i kundtjänsten. Man skulle nog kunna ha en schimpans som svarar på mailen eller trycker på "Insert random answer and send" ..... Mitt tålamod har i nuläget tagot slut. Fy fan vilken service! Två veckor för att få ut en lista över sina domäner för att kolla av mot sitt nuvarande ombud. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|