FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tjena,
knåpar på en liten tjänst som jag hoppas kunna lansera kanske efter sommaren eller liknande. Hur tänker ni kring antalet funktioner etc. som ska kodas klart innan release. Ska man låta folk testa sidan så fort den fungerar basic, eller ska man låta den bli så skarp som möjligt innan? Mitt mål med sidan är fler användare över en stadig period |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Marknadsför du dig rätt så bör du släppa asap!
Gör en pressrelease om att tjänsten släpps i en publik beta (pressreleaser är underskattade). Newsdesk är ett bra ställe att posta sin pressrelease. Gör små täta uppdateringar, och slå på stora trumman varje gång. Mail till medlemmarna, pressreleaser, stora nyheter på egna sidan. Så skulle jag göra iaf |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det beror nog lite på vad det är för tjänst skulle jag vilja säga. Du bör, om möjligt, försöka ligga ett par steg före eventuella konkurrenter när du lanserar.
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Nykomling
|
Håller med tartareandesire...
Samtidigt så måste jag nog säga att det är bättre att få ut tjänsten, men sedan lägga på funktionalitet med tiden. Finns otroligt många som vill få med allt i sitt projekt från start att allt bara rinner ut i sanden för att man hela tiden "vill ha med den funktionen också" innan man släpper tjänsten publikt. Sedan funkar en publik sida väldigt bra för att få in buggar osv om man ser till att logga detta smart. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag skulle lägga ut den när den är basic för att inte tappa mitt egna intresse för den, som ni säger. Däremot skulle jag testa den på vänner och familj först. Då får man lätt in lite nya tankar och kan se om man har tänkt helt fel med vissa designaspekter. En sida utan användarvänlighet tycker jag inte är någon idé att lägga ut. Ofta skapar man designen efter sig själv och tänker inte på att det är andra som ska använda sidan
![]() Allt beror ju mycket på vad du har för tjänst också! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Knåpa inte ihopa för mycket funktioner innan release om du nu inte är tvungen för det finns en väldigt stor risk att du tappar intresset som många av oss här har gjort när projektet är alldeles för stort...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Se på Joost. De kom. De fick massiv PR. Klienten var dålig. Jag har installerat det en gång. Varför försöka igen när det var dåligt första gången? Ser du min poäng? Edit:Och kom ihåg att ödmjukhet vinner i längden! Kör på en ödmjuk kommunikationsstrategi så kommer kunderna att vara mer förlåtande. Jag ryser vid tanken på alla "Google-dödare" som skulle ta över världen. Problemet är att de var sämre. Platt fall. Dessutom är vissa inte förberedda på all trafik och sidan går ner, då spelar det ingen roll hur välfungerande dina funktioner är. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|