FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej
Jag har en teknisk lösning klar med ett företag, där jag kan be folk sms:a in, och jag får typ 50% av intäkterna, som Ni vet. Jag tänkte inte ha ringsignaler, utan listor eller annat digitalt till salu. Gällande kommun.se. Och ta betalt via sms, eftersom vi pratar 10 ![]() Är besökare glada att använda sms? Vad brukar man ta betalt för. Vet någon produktkategorier, tack. Eller ska man glömma sms betalningar? Och fokusera på betalkort? Tacksam för Er erfarenhet runt sms betalningar, tack. / Tony |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag tycker om när det erbjuds sms-betalning!
Så länge kostnaden är under hundralappen föredrar jag det faktiskt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Är du vid datorn då, eller bara minns ett sms nummer typ. Köper du info till telefonen, eller password typ, som sedan kan användas? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag har köpt en skiva från ett mindre band, koder till typ telia surf..port(?), koder till något onlinespel, nån community. Lite fler saker vet jag att det är, kommer inte på vad bara.
Det är alltid när jag har suttit vid datorn. Vet inte om mitt svar är givande för dig, tänkte bara säga att jag rent generellt tycker bra om betalning med sms. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Tackar
Jag funderar på att öka bekvämligheten för besökare. Dvs att kunna få listor hem till sitt mailkonto, om man vill ha sammanställda dagis typ, utöver sin kommun, som län och så. Sammanställningar eller bra länkar, sammanfattningar över ämnen. Tänkte mig nu siffran 40 kronor för password som endera gäller ett ämne, eller en gång eller en tidsperiod, typ 7 dagar. (Jag är imponerad av Internetcafé biljetterna konceptet, som bara räcker 7 dagar, och på så sätt blir man blåst på resttid. Fast tveksam nu till dem, då jag inte återkommer lika ofta.) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det viktiga är att fokusera på kunden och hur kunden tänker. Tycker kunden att det är värt priset och tillför något vettigt värde till kunden, ja då är det en bra idé. Tycker kunden att det är en dyr och onödig tjänst så får du ingen försäljning.
Sätt upp en sida där du kan få feedback från kunderna så ger det sig ganska snart vad de frågar efter. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Har en tjänst sen flera år där det kostar 15 kr att förnya sitt abbonemang, typ patrikwebs sms vps fast inte alls i samma kategori. Där verkar det inte vara något hinder för användarna att använda sms för att betala. Erbjuder visseligen bara smsbetalning på sidan, men hitintills har ingen klagat och bett om alternativ betalning.
Målgruppen för min sida är främst lata män i 30-60 års åldern. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Såsom "dagens ordspråk" eller i mitt fall "Dagens kommunordspråk" (5 kr per sms) Samt vad är det för tjänst du har på vilken site, om man får fråga? Abonnemangstanken är ju en bra princip. Till skillnad från enskilda produkter. Ja, ska man då erbjuda tjänster, och vid sidan på något fiffigt sätt låt folk kunna skriva in lite irritationstankar, eller nya produktidéer antar jag Ni menar. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|