FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jämförde precis statistik från Google AdSense med min interna statistik från OpenAds.
Under Juni är statistiken som följer: - 1 171 626 visningar och 327 klick enligt Google AdSense - 1 469 692 visningar och 1 698 klick enligt OpenAds Under Maj är statistiken som följer: - 1 764 964 visningar och 580 klick enligt Google AdSense - 2 225 405 visningar och 2 429 klick enligt OpenAds Jag kör OpenAds version 2.4.2 och jag vill ju gärna veta vad som strular då det skiljer en hel del mellan Googles statistik och min interna. Kanske finns kända problem ihop med OpenAds? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tittar man på antal klick för hela perioden jag haft AdSense aktivt så visar OpenAds 4946 klick och Google endast 1139. Det skiljer alltså 3807 klick mellan de olika statistiktjänsterna.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Kan "OpenAds" räkna AdSense klick? Hur?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ja det ska OpenAds kunna göra. Man gör en HTML-banner, med hjälp av koden man får från Google, sedan kryssar man för "Alter HTML to enable tracking of Clicks" och väljer "Rich Media - Google AdSense" i drop-downmenyn som är bredvid "Alter HTML to enable tracking of Clicks". Men om den räknar rätt är en annan femma ... jag har bevisligen en väldigt stor diff mellan de olika statistikverktygen.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Lurigt. Jag har runt miljon impressions med diff på typ 5% diff på både impressions klick under tre månader här på en av mina siter.
Tror däremot inte att google lurar dig.. maila dem och fråga, de kanske har något bra svar. Vem vet. Edit, jag kör också openx. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Vilken version av OpenX kör du? Kanske är läge att uppgradera för min del och om inte det löser problemet får jag höra av mig till Google. Lägger du upp dina AdSense-banners på samma sätt i OpenX? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
Yupp, har kört "alter html to enable tracking of clicks" samt rich media = google adsense. Uppgraderade nyligen till senaste openx. Det har dock fungerar smärtfritt senaste halvåret. Gått från openads till openx-forken och avverkat ett par olika openx-versioner.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Vi tänkte börja köra openX snart, men har hört att det tar mycket serverkraft.
Om du har 1 miljon visningar per månad grazzy, vad kräver det av servern då ungefär, vet du det? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
Det är svårt att svara på Vikarien, jag kör min openx-server på en server som är delad med rätt många siter. Kör roligaklipp.se, nyhetsportalen.se samt ett antal mindre siter på samma burk för www. Sedan så pratar de olika siterna mot lite olika databas-servrar.
I mars körde jag 4m+ openx-impressions av blandat slag (javascript, locale, xml-rpc innvocation). Maskinen är en p4a med 2gb ram. Utöver det körde jag ju då de vanliga sidvisningarna för ovan nämnda siter. Så det var kanske 6-8 miljoner php-visningar totalt på den servern (kör annonsvisningar för en amerikanskt hostad site också som hade rätt mycket trafik den månaden). Load ligger sällan över 1.0 på den maskinen. Jag skulle inte påstå att det drar överdrivet mycket resurser. Det fina är ju att man kan lägga till annonsytor successivt och känna efter lite själv. Danielos här på forumet kan veta mer om detta.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
tack för det grazzy, jag installerar och känner mig fram
|
||