Kom ihåg mig?

Sverige - Grekland

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-06-11, 16:37 #31
kalasboll kalasboll är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2007
Mycket flitig postare

Citat:
Originally posted by Ara@Jun 11 2008, 15:54

Det som är mer konstigt att 99% av alla soffexperter inte äns har spelat/tränat fotboll på hög nivå men kan i allafall med hjälp av expressen och aftonblande ta ut en bättre startelva än lasse....
Där försvarar i alla fall jag mig med att jag totalt bojkottar AB, Expressen och annan fjantjournalism.
kalasboll är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-06-11, 16:37 #32
digis avatar
digi digi är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jul 2004
digi digi är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
digis avatar

Reg.datum: Jul 2004
Citat:
Originally posted by nudie@Jun 11 2008, 16:12
Vi har ju spelare.
Jo, det blir lite svårt utan
digi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-06-11, 16:57 #33
gooses avatar
goose goose är inte uppkopplad
Flitig postare

goose goose är inte uppkopplad
Flitig postare
gooses avatar

...tja vi slog ju Spanien hemma, åkte ut på straffar mot Holland i förra EM, så helt konstigt att vi är rankade runt 20e nation i världen är det ju inte.

Sen är det ju hela nöjet med svenska landslaget att sitta o gnälla på hur dålig Lagerbäck är och alla spelare för att sen bryta ut i ren eufori när Zlatans knä dunkar in 1-0.. då är alla spelare och tränare genier
goose är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-06-11, 17:08 #34
nudie nudie är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2004
nudie nudie är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2004
Citat:
Ursprungligen postat av digitalUnit
Citat:
Ursprungligen postat av nudie
Vi har ju spelare.
Jo, det blir lite svårt utan
Eller hur

Det jag menade är ju att vi har Zlatan och Henke som har ett grymt fint sammarbete. Det bevisades igår!

Och ska man ha inställningen att det inte finns någon mening att ha höga förväntningar för att vi ändå inte kommer vinna EM guld, har jag lite tankar kring det:

1. Utan förväntan och spänning så blir det inte alls kul att titta på EM och man kan lika gärna skita i det.

2. Vad fan, man kan ju lika gärna strunta i livet för vi kommer ju ändå dö.. Palla ha höga förväntningar på livet när alla ändå kommer att dö..

Vi behöver hopp!
nudie är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-06-11, 17:27 #35
eliasson eliasson är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Dec 2005
eliasson eliasson är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Dec 2005
Greklands överdrivna passningsspel hade tydligen en baktanke då dom lyfte Sveriges spel, och även backarna, medan Grekerna långsamt gick upp.
Det märkte vi ju vid ett par tillfällen när de slog en långboll och det faktiskt nästan blev mål vid ett av tillfällena.

Till en början trodde man ju att dom bara maskade ut det hela, och ville hålla 0-0, men så var ju inte fallet.

Hur som helst var Zlatans mål snyggt, dock var det andra inte specielt vackert
eliasson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-06-11, 22:11 #36
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jun 2004
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar

Reg.datum: Jun 2004
Spindel, har du missat att Andersson är en defensiv spelare vars uppdrag är att säkra mittfältet? Det går inte att spela med 100% offensiva spelare och apropå felpassare, var är klagomålen på t.ex. Alexandersson? För den delen så är Mellberg inte heller något passningsgeni och kan knappt slå en passning över 10 meter med rätt adress men likväl är han en mycket bra mittback och just nu den bästa vi har i Sverige. Det handlar till slut om att göra det jobb man är ditsatt att göra och att göra det bra.
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-06-11, 22:40 #37
rille77s avatar
rille77 rille77 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2003
Medlem
rille77s avatar

Mycket tyckande och tänkande och här kommer lite till.

Kan ju börja med att säg aatt det var grymt skönt med seger och man ska inte ta ifrån Zlatan sitt mål, det var riktigt läckert. Man såg direkt när han träffade bollen att den skulle gå in.
Men den som inte nämns vid något av målen är den som ligger bakom.
Henrik Larsson, han stod för både väggen med Zlatan och passningen till Ljungberg som föranledde Hanssons mål.
För att fritt citera Spaniens lilla mittfältsgeni Xavi "Larsson är en av dom absolut bästa fotbollspelare jag har spelat med", hans storhet ligger inte i läckra dribblingar och snabba ryck utan i hans enorma känsla och blick för spelet, han har en förmåga att göra sina medspelare bättre än dom är. Jag skulle gärna se Larsson i en offensiv mittfältsroll med Svensson som defensiv.

Sen så har jag en del att tycka och tänka om Lagerbäcks laguttagning med, kan väl kort och gott sammanfatta det med att jag tycker han är för feg.
När man ska spela mot EMs defensivaste lag så ska man inte själv ställa upp med en tokdefensiv uppställning.
Jag hoppas verkligen att han vågar lite mot Spanien när han har plockat 3 poäng vi har offensiva krafter som kan störa dom.
rille77 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-06-11, 23:50 #38
Ara Ara är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Mar 2005
Ara Ara är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Mar 2005
Citat:
Originally posted by rille77@Jun 11 2008, 22:40
Sen så har jag en del att tycka och tänka om Lagerbäcks laguttagning med, kan väl kort och gott sammanfatta det med att jag tycker han är för feg.
När man ska spela mot EMs defensivaste lag så ska man inte själv ställa upp med en tokdefensiv uppställning.
Jag hoppas verkligen att han vågar lite mot Spanien när han har plockat 3 poäng vi har offensiva krafter som kan störa dom.
Det kanske finns en anledning att du inte är förbundskapten.

Jag spelar hellre fegt och vinner än tvärt om.

Möter man ett "tokdefensiv" lag är det VÄLDIGT viktig att hålla tätt bakåt eftersom man inte kommer göra många framåt.

Sverige är inget "sambalag" när ska folk börja inse det?
Ara är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-06-11, 23:55 #39
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Citat:
Originally posted by Ara@Jun 11 2008, 23:50

Sverige är inget sambalag när ska folk börja inse det?
Fast samtidigt så är det ju vad man gör det till. Lagerbäck har ju själv valt att låta laget spela som de gör, med en annan tränare hade det kanske fostrats till ett sambalag.
kalasboll är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-06-12, 08:43 #40
rille77s avatar
Medlem

Medlem
rille77s avatar

Citat:
Originally posted by Ara@Jun 11 2008, 23:50
Det kanske finns en anledning att du inte är förbundskapten.

Jag spelar hellre fegt och vinner än tvärt om.

Möter man ett "tokdefensiv" lag är det VÄLDIGT viktig att hålla tätt bakåt eftersom man inte kommer göra många framåt.

Sverige är inget "sambalag" när ska folk börja inse det?
Vem har pratat om sambalag?

Jag skulle heller säga att det är VÄLDIGT viktigt med balans i laget, man måste göra mål för att vinna lika mycket som man inte får släppa in mål.
Om man möter ett tokdefensivt lag så är det viktigt att ha ett mittfält som kan luckra upp denna tokdefensiv och att man har forwards som rör sig väldigt mycket.
Att ställa upp med 2 defensiva mittfältare där den ena av dom inte har ett uns av offensivt tänkande i kroppen för att sedan satsa på långbollar utan större precision upp på knappt 4 meter forwards som möter nästan 6 meter mittbackar är ganska lönlöst.
De grekiska mittbackarna är kända för att vara väldigt tröga i det läget så skulle jag vilja kunna använda mig en en kreativ mittfältare som har mycket spelsinne som kan sätta backarna i rörelse vilket är deras stora svaghet.
Om vi då ska gå över till att prata defensiv så fanns det även där stora luckor i Sveriges spel, visst det var jättebra att dom inte gick i fällan och lyfte upp hela laget för mycket för att blotta luckor men luckorna fanns där ändå.
Det sattes ingen press på de grekiska backarna utan dom fick slå sina långa diagonaler ganska ostört och i nio fall av tio så stod då de svenska backarna i fel utgångsposition så att det var för långt från bollmottagaren vilket gav grekerna flera vassa målchanser.
rille77 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:42.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017