FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Har precis gjort en grund till en hemsida.
http://www.johnny.nu/test123456/ Behöver förslag på förbättringar - färger, typsnitt, layout och kodförbättringar. Sen en sak jag undrar över varför flickr bilderna längst ned på sidan får en halv bg-färg bredvid sig i Opera och FF? // Johnny |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag kör en 22" widescreen och jag tycker det blev väldigt jobbigt att läsa texterna när dom drogs ut över hela skärmen. Loggans färg tycker jag inte passar med resten av sidan. Sen tycker jag det är konstigt att använda flickr när du kan ha bilderna direkt på sidan.
[EDIT] Jag hade lite svårt att läsa texten som stod i gif-bilden brevid loggan också.. [/EDIT] Resten av designen tycker jag är riktigt bra.. jag blev faktiskt lite sugen på thaimassage! ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
hmm , jag gillar den inte alls
en vit logga centrerad överst, och sen ett stort grönt fält med ett mönster och ytterligare nån form av logga, sen kommer texten som är löjligt stor. själva upplägget är ju bra men jag skulle vilja se mindre av allt, mindre fontstorlek, mindre "header" (nuvarande tar ju halva sidan i höjd) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Sådär. Har minskat texten lite och lagt bilderna direkt på sidan istället.
Får fortfarande inte till det med bg-färgen på bilderna som är länkade. Försökte med: a img { border: none; background: none; } Sätter jag a img {display: block;} så försvinner det men då får jag en bild på varje rad och det vill jag inte. Verkar vara flera som har samma problem; http://ask.metafilter.com/27347/CSS-a-amp-...-img-attributes , ingen av de exemplen fungerar för mig. Flyttar endast bg-färgen lite. // Johnny |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
#bilder_badge img { ... border: ... background-color: ... } som har högre prioritet. Testa att byta ut "#bilder_badge img"-raden mot: #bilder_badge a { background: none; } #bilder_badge a img { border: 4px solid #4c090d; } Borde ge den effekt jag _tror_ att du vill åt. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
En annan font på content text
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
tjusigt.. fixa bilderna under bara..
Sen sätt priserna så man ser att det är per timme osv.. Oljemassage ... 400kr/h |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Annars.. snyggt färgval. Lycka till! |
||
![]() |