FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har en webbutik och i orderformuläret så skall kunden välja mellan olika fraktsätt och dess priser.
Så när man alternativ som passar en bäst så skall fraktpriset räknas in i totalpriset. Detta vill jag ska ske utan att sidan laddas om. Tänker mig att det är Javascript. (Är i övrigt byggt på PHP.) Fraktalternativen väljs genom radiobuttoms. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Kolla på Ajax som hjälper dig att ladda om utvalda delar av en sida.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Helt otroligt, jag tänkte precis fråga samma sak
![]() Jag har tittat på ett antal fina javascript som laddar en fin array osv. men dom flesta scripten är ju typ flera 100 rader och onödigt komplicerade. Finns det någon som kan visa mig till ett relativt enkelt script där jag bara stoppar in mitt data i en array (som jag genererar från php). Jag behöver två dropdowns med data. Något som har något bra att rekommendera ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Hittade denna (dock inte testat än): http://javascript.internet.com/forms/order-form.html
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Ups, jag läste inte så noga.
Jag vill ha dropdown och inte radio, men annars samma princip. Ber om ursäkt! ska ta på mig glasögonen nästa gång |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
DHTML har inget med detta o göra.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
http://www.w3schools.com/dhtml/dhtml_dom_examples.asp Inte exakt vad Skatan efterfrågade, men visar principen för att ändra något visuellt när en radio button har valts. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|