FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
En ny stationär dator finns på inköpslistan och jag har hört på "ryktesvägen"
att man bör undvika VISTA så länge det går? Bla. ska diverse program (tex. photoshop, Ftp-mjukvara) fungera dåligt eller inte alls? Är det bara trams eller finns det någon sanning i det hela?!? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Ska du köpa en ny dator så är det lika bra att skaffa Vista.
Dessutom ska SP1 släppas snart och med det fixas ju alltid en del barnsjukdomar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag har kört Vista tillsammans med Photoshop, Filezilla och en massa annat sedan ett år tillbaka. Det enda som krånglat över huvud taget är spel, i övrigt är det samma gamla vanliga strul som alltid med Ms produkter.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Fortsätt med XP.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Köpa nytt = Vista, annars kör på XP fortsatt..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Eller ta Vista och installera sedan XP.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag tycker Vista fungerar ganska bra, och med SP1 fungerar det mycket bra.
Har kört SP1 RC i 2 veckor nu och inte nog med att operativsystemet inte hängt sig så har inget program i Vista hängt sig under denna period! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Om du skulle köpa en volvo, och en Volvo V70 -02 och en Volvo V70 -07 kostade lika mycket, vilken skulle du då välja?
Jag förstår mig inte på den här diskussionen, självklart ska du köra Vista. Vettiga alternativ till Vista är Mac OS X och Ubuntu. Windows XP är inte ett vettigt alternativ. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Kör Vista utan problem. Ser inte att det skulle vara bättre att behålla XP.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Finns en del program som man måste välja att köra som administratör i Vista,
Gillade inte alls vista i början men nu har jag vant mig vid det, det finns dock en del småsaker jag stör mig på, Men i det stora hela är jag nöjd, dock skulle jag rekomendera MINST 2GB minne för en vista installation för att det skall flyta på smidigt. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|