FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Är det någon mening med att köpa domäner via snapback, eller har Google på något sätt noterat att domänen är utgången osv..
Eller är det som förut att värdet på sidan ligger kvar ifall det finns länkar som går till den? Vet att det finns många som sysslar med det, så antagligen är det ju värt att köpa, men skulle vara intressant att höra lite mer. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Nu menade jag kanske inte pengamässigt.. Utan ifall det var värt att göra det för länkkraftens skull.
Så, nej det är inte bara jag som kan avgöra ifall den är värd att investera i. Det jag undrade var ifall det fortfarande fungerar att använda en domän som gått ut, som har länkar till sig.. och bygga upp en sida med nytt innehåll och sedan använda den som en länksida. Och ifall Google har börjat se ner på domäner som gått ut eller något liknande... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
funkar inte alls som det gjorde förr i tiden. har testar med flera svenska domäner. pagerank nollställs också.
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Nykomling
|
Enligt Verified.domains hade 17% av de gamla domänerna som de undersökt (antar amerikanska marknaden) också hamnat i pingvin filtret pga länkspam.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|