FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej! Jag har en liten fråga jag gått och tänkt på ett tag.
Hur fungerar alla dessa jämförelsesiter? Det finns ju sjukt många olika så det kan ju tänkas att svårighetsgraden att sätta upp en kanske är relativt enkel? Är det något som kostar eller hur gör man? Jag har ju mina aningar om att det är en form av något skript eller en bot som gör sökningar men skulle vilja ha det lite mer förklarat hur det fungerar och hur man gör en jämförelsesite. Tack på förhand |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Beror ju på hur in affärsplan ser ut.
Finns ju lite olika alternativ till hur du kan göra: * Lägga till alla priser från butiker själv (eller anställda) (Nog ett måste i början) * Be butikerna att lägga till egna priser i ditt "system" (när du kommit längre och butikerna tjänar besökare på det) * pröjsa en programmerare som kan bygga bots/scrappers till att hämta priser hos de olika butikerna (extra utgifter) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Relativt enkelt |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Att anlita en programmerare är ju ganska värt ifall man får en bot som hämtar priserna automatiskt från alla sidor man lagt in som den ska söka på.
Olika feeder? hur får man tag på detta då? Har ingen affärsplan, utan spånar mest på hur enkelt och vad som krävs för att genomföra det eftersom det finns så många siter så har jag tänkt att det bör inte vara någon större kostnad. Därav är jag intresserad till ett framtida projekt. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Kontakta butikerna du vill ha med på din jämförelsesajt. De flesta som finns med på Pricerunner och Prisjakt har redan färdiga system för att generera feeder. Vissa butiker som har affiliateprogram har även feeder som du kan få tag på via t.ex. Tradedoubler och Commision Junction.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Finns där någon guide hur feeder fungerar?
Jo absolut är det slöseri med pengar och tid ifall man inte har en plan, jag har en ide där jag skulle vilja att det är möjligt att göra en jämförelse. Så vill undersöka möjligheten och hur det fungerar innan man eventuellt ger sig in djupare på det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
Svara |