Kom ihåg mig?

Ytterligare en ordningsvakt som använder övervåld

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-09-20, 08:59 #11
Webmasterpros avatar
Webmasterpro Webmasterpro är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Sep 2008
Webmasterpro Webmasterpro är inte uppkopplad
Medlem
Webmasterpros avatar

Reg.datum: Sep 2008
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Det anses särskilt allvarligt att ge sig på en polis. Det bör anses vara än mer allvarligt när en polis eller ordningsvakt ger sig på en privatperson.

Tyvärr är det här varken första eller sista gången det här händer. Det brukar ju sägas att de som inte kan eller orkar bli poliser istället blir ordningsvakter vilket det ligger en hel del sanning i. Det lär knappast bli bättre i framtiden när man nu sänker kraven för att bli polis, krav som redan är tämligen lågt satta.

De flesta ordningsvakter sköter sitt jobb bra men upprepade händelser i stil med denna sänker hela branschen i allmänhetens ögon.
Ja, att de som inte har möjlighet eller orken att bli poliser vänder till sig att bli ordningsvakter har du helt rätt i. Sedan, så tror jag även att ordningsvakter får ta emot en hel del eländiga och envisa typer var dagligen i sitt yrke.

Brukar ofta visa sig på krogen då man på en fredag vill koppla av med en öl, väldigt vanligt att en uppenbarligen överförfriskad person börjar skapa otyg med ordningsvakterna helt utan anledning.

I en situation som denna så är det självklart okej i min mening att de tar tag i hårdhandskarna för att statuera för denna person att han inte kan komma in och förstöra för andra gäster igenom att bete sig som ett svin.

Men jag tror som sagt att såna här situationer kan leda till ett underliggande aggressivt tryck hos dessa vakter, som de tar ut på helt oskyldiga individer som i detta fall. Sådana här vakter ska straffas hårt enligt mig och inte få jobba med något framtida yrke som innebär ansvar och "makt".

Hade jag vart i Per's sits så hade jag blivit otroligt förbluffad om någon kom och misshandlade mig spontant.

Här har vi ett exempel på det jag menar:

http://www.youtube.com/watch?v=FtaXy4rE_kk

Finns otroligt många videos med ordningsvakter som beter sig illa på Youtube, men inte bara det, utan också filmer vart folk provocerar dessa vakter.

Senast redigerad av Webmasterpro den 2012-09-20 klockan 09:04
Webmasterpro är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:48.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017