FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Hehe, blev lite förvånad när jag kollade över htmlkoden på Google.com's startsida.
Jag som fått för mig att det var sååååå 90! Och totalt förbjudet att använda, till annat än tabeller för information, statistic etc, enligt "webdesigners oskrivna codex". Och Google som annars brukar vara rätt på det mesta vad gäller kod och webdesign. (min uppfattning) Här är en print nedan på koden: (gäller sökrutan på startsidan) ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Testa öppna Google.com i IE 3 så lär du förstå varför.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
I stort sett inga av google tjänster eller sajter är kodade enligt vettig doctype, faktum är att många av dom ens saknar doctype... Tror inte någon av deras större tjänster (inkl. sökmotorn) valideras av WC3 heller. Det är nästlade tabeller, inline js, inline css och annat nasty.
Alla vet väl om att dom kör ett blybatteri per server-node i deras helt custom datacenter-containrar som UPS... Någon nyhet är det inte, dom kör sitt race och har alltid gjort det. Men o andra sidan fungerar deras sajter överallt, hos alla, alltid. Så något rätt gör dom allt ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
För något år sedan så körde Google med tabeller men gick över till div layout, men antagligen så använder många användare gamla webbläsare så dom var nog illa tvungen att gå tillbaka till tabeller så att layouten inte blir trasig för dessa.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|