FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Har sett att Aftonbladet (och Expressen) hostar Youtubeklipp och visar egen reklam innan. Är detta möjligt för en vanlig dödlig att göra? Det jag tänker är att visa kort info om något förvalt innan klippet och sen visa klippet. Det känns lite gråzon, men gör dom det, så bör väl vem som helst kunna göra det? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Visar de verkligen youtube klipp? Använder de inte någon egen "youtube" server, qbrick eller liknande
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Oavsett vilket, så har dom i all enkelhet bara tagit klippen, lagt dom på sin hemsida och sen visar dom en massa reklam innan klippet visas. Jag har svårt att se att dom fått tillåtelse av den personen som laddat upp klippet. Det jag tänker är om dom möjligtvis har någon form av ok från just YouTube.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Det är väl youtubanvändarens reklam? eller har du något exempel?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Äntligen har jag hittat ett exempel:
http://www.expressen.se/tv/nyheter/u...-en-saker-dod/ Jämfört med: http://www.youtube.com/watch?v=ekmMD...eature=related |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Administratör
|
Finns det någon speciell anledning till att du tror att de tagit filmen av youtube rakt av utan att fråga någon? Att den finns på youtube säger inte så mycket. Med ditt exempel finner jag t ex inte ens någon självklar koppling mellan personen som laddat upp klippet och filmaren som lär inneha rättigheterna till klippet mer än att de båda har tysklåtande namn.
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Expressen TV och Aftonbladet använder inte Youtube, de har ju sin egna videospelare.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
|||
![]() |