FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har faktiskt inte sätt den ännu, men det kommer att ske inom några dagar. Det verkar vara en väldigt intressant film.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag älskar den filmen och satt och småskrattade och var nostalgisk och kände igen en hel del av mina vänner och hur företag föddes när jag gick i skolan. Visst företagen var mindre men känslan är densamma. Förstår precis vad någon skrev om att sitta halva nätterna och bara jobba
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Innan jag såg The social network så var jag osäker på om jag skulle bli uttråkad, en så pass lång film måste ju vara spännande, annars blir det ju plattfall.
Hur som helst, filmen var riktigt intressant om inte annat, och man blev inte uttråkad en enda sekund. Som recensenter har skrivit så var dialogerna mycket välskrivna. Det är verkligen kul att få följa med i berättelsen om hur facebook faktiskt kom till (vet dock att allt i filmen inte stämmer och att det självklart har dramatiserats/överdrivits till viss grad) och hur man faktiskt kan lyckas. Sen vill jag säga att jag tycker att dina inlägg Kalasboll för den mesta delen är väldigt offensiva. Du gillar att rätta folk. ![]() Senast redigerad av Dakota den 2011-03-02 klockan 20:08 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Såg den för en lite stund sen. Jag gillade den och den var grymt inspirerande.
Citat:
Jag tycker att bland det viktigaste man kan göra som ung är att drömma, sätta upp höga målsättningar och sedan kämpa kämpa och ge allt för att nå dit. Det tror jag är viktigare än och mer utvecklande än att gå i skolan och bara bli en i mängden. Unga borde våga mer och satsa på det de tror på, det finns inget mer utvecklande än att ägna sig åt det man tycker mest om att göra och satsa allt man har på det. Självklart är det inte alla som lyckas, men skolan finns ju alltid kvar till skillnad från engagemang och idéer(visst finns de kvar men de är sällan lika bra eller nyskapande om du måste vänta flera år på att bli klar med skolan). Det är ju bara sätta sig i skolbänken igen om man inte skulle lyckas, då har man ju i alla fall försökt! |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|