FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Enligt min kunds IT-avdelning vill de att domänen pekas mot ett IP hos ett webbhotell. Jag tycker att det låter konstigt och vill egentligen ha Auth-key för att styra över domänen till webbhotellet. Vilken lösning är "bäst" och varför? Kom gärna med tips och argument. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Kan det va så enkelt att domänen är billigare där den ligger nu?
har dom fler domäner hos samma företag? Smartast är kanske att låta kunden få som dom vill ![]() Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
De har många fler domäner stämmer.
Jag behöver tips på webbhotell som stödjer detta, loopia gör det inte. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Det finns olika metoder för att peka en domän till ett webbhotell.
1) Byta till webbhotellet som registrar (den metod du verkar föredra) 2) Byta till webbhotellets namnservrar (den vanligaste metoden om man inte vill byta registrar) 3) Peka domänen till webbhotellets IP (funkar inte hos särskilt många webbhotell; de flesta reserverar sig för framtida systemändringar) 4) Webbhotellet tillhandahåller en särskild domän som man kan peka mot med hjälp av CNAME (detta kräver ett webbhotellet har en sådan domän; Wordpress.com, Google och Levonline är några exempel). |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
beöver tips på webbhotell som stödjer denna möjlighet =)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Använder de domänen till något annat (t.ex. mail) som inte ska hanteras via webbhotellet? Om inte är väl det bästa att de behåller domänen där den är och ändrar till webbhotellets namnservrar (d.v.s. emilvs förslag 2). Det borde fungera med alla webbhotell.
Edit: Med reservation för att det kan finnas något sniket webbhotell som kräver att man har domänen hos dem för att de ska tjäna pengar på årsavgiften (som i så fall troligen är dyrare hos dem än hos många andra). Välj ett webbhotell och fråga dem sedan om man kan ha dem som webbhotell när domänen ligger hos en annan registrar. Senast redigerad av BjörnJ den 2010-02-22 klockan 07:44 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
De använder domänen till mail inom företaget, det stämmer.
Behöver tips på stabila webbhotell för större företag! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Guest
|
Jag kör så mot Binero och det verkar inte vara några problem. Men det gäller ju att vara med om webbhotellet byter ip....
|
||
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
Om du får egen IPadress så kan du i peka hur många domäner som helst till detta IPnummer. Inte säkert att webbhotellet tycker att du ska betala för ett konto och ha hur många siter som helst.
Om du ska köra SSL (https://..) så måste detta i webbservern köras på eget IPnummer. Skulle kunna vara en idé för att få eget IPnummer. /Arne |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Medlem
|
Utifrån den lilla info som du ger så skulle jag rekommendera:
www.admax.se |
|||