| FAQ | 
| Kalender | 
|  2009-10-07, 17:47 | #1 | |||
| 
 | ||||
| Nykomling | 

undrar om det finns företag/website som värderar websidor på nätet efter antal besökare etc ...?  tack för alla svar | |||
|   |  Svara med citat | 
|  2009-10-07, 18:46 | #2 | ||
| 
 | |||
| Supermoderator | 

Hittar du en sådan så kan du vara 100% säker på att den är relativt värdelös.

__________________ Full-stack developer, free for smaller assignments | ||
|   |  Svara med citat | 
|  2009-10-08, 15:50 | #3 | ||
| 
 | |||
| Har WN som tidsfördriv | 

Tja det finns ju t.ex. revisionsbyråer och andra som är duktiga på företagsvärdering. De kan säkert hjälpa dig med värdering vid uppköp / försäljning av större sajter också. Men någon algoritm eller tjänst som ska värdera en sajt på besökare, sidvisningar, domän etc. finns det inget som fungerar. | ||
|   |  Svara med citat | 
|  2009-10-09, 10:15 | #4 | |||
| 
 | ||||
| Nykomling | ||||
|   |  Svara med citat | 
|  2009-10-09, 16:15 | #5 | ||
| 
 | |||
| Flitig postare | 

går inte att göra särskilt bra automatiskt enligt min mening, eftersom webbsidor / domäner / databaser / andra tillgångar borde värderas efter lite olika modeller beroende på en mängd faktorer
		 | ||
|   |  Svara med citat | 
|  2009-10-14, 00:13 | #6 | ||
| 
 | |||
| Nykomling | 

Ja, den var jätte bra den sidan. Kollade min ena sida som ligger och skräpar och inte drar in en krona, fick 2432$ för den, medan den sidan som drar in över 1,5milj i vinst per år fick jag 2942$ för, jag tror jag säljer   | ||
|   |  Svara med citat | 
|  2009-10-14, 01:19 | #7 | ||
| 
 | |||
| Mycket flitig postare | 

Bland annat Sedo har haft sådana värderingar. Dom utgick ifrån massa olika faktorer och gjorde sedan en kalkyl. Det är sällan man får en riktig 80%+ värdering, men det finns saker som kan avgöra om en sida är värd mkt pengar. Sök här på WN så hittar du en tråd där det stod vad som bl.a ingick i värderingen. OBS, nej det var inte automatisk värdering. | ||
|   |  Svara med citat | 
| Svara | 
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
| 
 | 
 |