FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Vi håller på att ta fram ett nytt annonssystem som kommer att byggas med frames. Nu ville jag få lite råd hur man kan göra så att sidan öppnas helt även om man kommer med länken från google, att alla frames syns och inte bara denna som är länkad. Nån som har några idéer? Sen ville jag också veta hur google tar sidor med frames, gör det nån skillnad?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Använda javascript på samtliga undersidor och länka till din index-sida:
if(top == self) { top.location.href = 'http://www.min_sida.com/index.php'; } -> vad gäller Google + frames, har iaf. inte jag upptäckt någon skillnad, sålänge man skriver någerlunda "ren" HTML-kod, och gärna håller sig till W3C standarden. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
exempel. Kod:
index.php <? $kontroll = "a"; ?> main.php <? if (!isset($kontroll)){ header("Location: index.php"); } ?> |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Det stämmer som ni påpekar, men jag kan inte hitta det script jag har använt. Problemet med det ni har gett exempel på är att om man öppnar en undersida utan de övriga frames, så blir man skickad till index-sidan. Det vill man ju inte, utan man vill få denna undersida med alla frames som hör till den. Med andra ord: man vill få alla andra frames inkluderade och då hjälper det inte att man skickas till indexsidan. Då förlorar ju besökaren just den informationen han/hon ville komma åt. Eller har jag fel.
Skall leta efter den java-kod jag hade till detta. Hittar jag det så postar jag den senare här. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Det stämmer det du skriver, finns det nåt sätt att lösa det på då? Denna kommer kodas i php.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
Den javascript kod som läser in framesidan om en user går in på en undersida ska givetvis skicka med parametrar så att frameset'et vet vilka sidor den ska läsa in i alla frames (så att man inte hamnar på "index sidan")
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det det är ju bara andvända lite php i index sidan och skicka besökaren till
www.sidan.se/index.php?url="sidan google skickade dig till" och i index.php Kod:
<frameset rows="100,*"> <frame name="top" src="annonser_och_logga.php" marginwidth="10" marginheight="10" scrolling="auto" frameborder="0"> <frame name="main" src="<? echo $url; ?>" marginwidth="10" marginheight="10" scrolling="auto" frameborder="0"> </frameset> |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Ja, du har ju rätt. JavaScript behövs ju inte till det, bara man har en bra kontroll om man verkligen befinner sig på en undersida, annars kan det bli riktigt fel. :lol:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Men man har väll ett javascript ochså som kollar om det finns några frames eller? det räcker inte med PHP väll
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Nja...en undersida kommer ju ha en adress som direkt ger information att det är en undersida, eller? I så fall är det bara kolla och analysera URL om det är en huvudsida med frames eller endast en undersida. De skulle man väl inte behöva JavaScript? Har jag fel? Kanske....
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|