FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Kom på en sak! kan det bero på att min parabol sitter på andra sidan väggen typ en meter nedanför routerns placering?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag hade problem ett tag med min trådlösa router men jag bytte den interna ip-rangen för jag märkte att det var en hårdvara som alltid försökte ansluta till min interna ip. Gick bätte kan jag säga.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Flitig postare
|
För mig var det en viss vägg som orsakade spontana interferences mer än trådlösa 2.4 GHz telefoner och microvågsugnar. Väggen ifråga är säkert en nod för hemmets alla kablar så det skapar en kyckling bur för mig. Eller en forcefield
![]() Fick stabilare anslutning när jag bytte kanaler tills det funkade. Samt stänga av access för vilken trådlös enhet som helst dvs. du knappar in MAC adresserna manuellt på routerns setup sida för alla relevanta Wifi enheter i ditt hem samt vänner som brukar komma på besök. 0. Skippa all kryptering tills anslutningen visar sig stabil flera dagar i sträck. Om du bara har WEP så skit i det om nån vill veta all info du skickar via routern så är med eller utan WEP ett icke problem för sånt folk iallfall. 1. Flytta PCn 2. Stäng av trådlös access för alla förutom angivna MAC adresser för privata Wifi enheter. 3. Byt kanal tills det blir stabilast. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|