FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag blev uppringd för någon vecka sedan av någon tjej på IIS som sa att jag köpt XX IDN domäner för ca 1 år sedan och att jag inom en vecka får XX antal fakturor per mail om jag inte avreggar domänerna på IIS domänhanteraren.
Jag tänkte det kan jag väl göra, men tiden gick så gick jag in någon vecka efter och hittade XXX antal mail med fakturor men ingenstans i själva mailet framkommer det vilken domän mailet gäller inte förens man öppnar bifogad PDF och kollar på ANDRA sidan så hittar man vilken domän det gäller. Hur ska man både hinna och orka gå igenom XXX antal mail och ladda ner PDF och sedan kolla andra sidan i PDFen för att veta om man ska skippa den.. Jag har ett par IDN domäner jag ska spara har nu hittat dem i högen av mail och betalt dem men jag hittade också ICKE IDN domäner i högen vilket gör att jag måste gå igenom ALLA mailen men hur fan kan dem inte skriva vilken domän det är i ämnes texten i mailen... har läst mycket om IIS och säkert många fler än mig som får säkert betydligt mer antal mail men förstår ej hur dem tänkt... Så några förslag? Jag är lite inne på att programmera ett program som går igenom alla mailen och sparar pdferna för att sedan gå igenom dem =) men känns jobbigt vilket fall... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Gå in på domänhanteraren istället och ta först bort alla domännamn du inte önskar ha kvar. Då makuleras respektive fakturor. Sedan går du in på betalningsavisering i domänhanteraren och sorterar efter typ, så att du får fram alla obetalda.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tycker också det är väldigt dåligt att de inte kan skriva ut vilken domän det gäller. Borde väl inte vara så jätte svårt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag tycker det är otroligt att IIS skickar ut fakturor med specifikationen på sidan 2! Nu måste jag ha 2 sidor till bokföringen, per domännamn, bara för att de inte kan utforma fakturorna någorlunda vettigt.
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Hade dem haft en massändring för att ta bort domäner hade det inte varit några svårigheter men nu måste man gå in på varje domän och välja ta bort eller vad det nu står för varje domän. Jag ska sätta mig i helgen och göra detta men det känns så jäkla krångligt hela systemet nrä dem ändå skickar mail kan dem ju skriva domänens namn i ämnet eller åtminstone i mailet... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Det bästa är ju att de skickat ut dubbla fakturor. Sedan får man ett fint mejl som talar om att man troligen kommer att få dubbla påminnelser också. Nice!
Mejlade SVEA och bad om en lista med "domän|Faktura nr|OCR nr" men har inte fått ett svar (över en vecka sedan). Mejlade .se om samma sak och fick som svar att det kan man få ut i domänhanteraren. VART DÅ? Kan få ut en lista med mina domäner. Kan även få ut en lista med fakturanummer. Men inte *** kan jag få ut en lista där det finns en koppling mellan dessa.... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
hahahaah detta var nog det roligaste jag sätt på jag vet inte när...
sitter och jobbar hemifrån idag (för en gångs skull) och helt plötsligt hör jag något konstigt från hallen så går ut och kollar och där kommer brev efter brev nerdunsande på golvet men dem han kasta ner alla innan jag hann fram till dörren =) jag har inte orkat räkna alla breven men eftersom jag fick 115 mail + påminelser så antar jag detta är 115st brev =) Ännu roligare vart det när jag öppnat 3st för att se hur bra dem hade gjort detta så står det INGEN STANS vad det är för domän det gäller ![]() och då har jag för 3 dagar sedan avaktiverat domänerna jag ej velat ha kvar = 112st =) typ... och betalt resten.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Nej, det är ju smått fantastiskt. Varje gång man registrerar en domän får man ett nytt konto och kan lägga en stund på att försöka slå ihop allt till samma konto.
Nu framgår det i alla fall av avierna vilka domäner som avses, men inte av påminnelserna.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Seså, allt löser sig säkert när .SE drar igång sin egen ombudsverksamhet.
![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|