| FAQ |
| Kalender |
|
|
#1 | ||
|
|||
|
Medlem
|
Hur ska man skapa underlaget till en påminnelseavgift?
Utgå från detta: Jag har redan skickat fakturan. Fakturan har gått till bokföring. Jag påminner om den och lägger till 50 kr. Eftersom fakturan är bokförd kan den inte ändras, påminnelseavgiften måste alltså få något annat underlag, en ny faktura eller vad? |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#2 | ||
|
|||
|
Nykomling
|
Skicka en ny faktura på det tidigare beloppet + påminnelseavgiften. Makulera den tidigare fakturan.
|
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#3 | |||
|
||||
|
Mycket flitig postare
|
Jag skulle bara bokföra det som tillkommer på påminnelsen. Dvs bara lägga upp en kundfodran på påminnelseavgiften.
|
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#4 | ||
|
|||
|
Klarade millennium-buggen
|
Hur gör man då om man efter att man skickat påminnelse och kund betalar den gamla fodran, och inte påminnelseavgiften?!
Säg att fodran är på ett större belopp och man lägger på 8+3,5%. av 50.000 så blir 11,5% rätt mycket stålars. Skall man skicka en påminnelse på påminnelseavgiften som inte betalats? |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#5 | |||
|
||||
|
Nykomling
|
I samband med själva försändelsen av påminnelsen påverkas inte er resultaträkning annat än själva kostnaden för porto etc.
Först när kunden erlägger avgiften till er bokförs denna som intäkt. |
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#6 | |||
|
||||
|
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
|
|
Svara med citat
|
| Svara |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|