FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Diskar och CPU är ju alltid samma, så det är väl i så fall om det skiljer på nätaggregat eller moderkort. Jag är nöjd med min Supermicro. Hade jag velat köra hårdvaruraid (alltså med ett med separat raidkort) så hade jag nog valt något annat än Supermicro, t.ex. Dell, då jag är "nybörjare" på raid:s och då raid-kort verkar strula en del ibland. (Finns mjukvaruraid för Windows!?)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Ja, det finns mjukvaruraid för windows. Det ingår i serveroperativen.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Köp riktiga saker, Supermicro är fina saker till bra pris.
Priset att köpa riktiga servermoderkort och sådant blir runt sama kostnad att köpa en Supermicro. Vi kör Supermicro samt HP till dedikerade servrar samt för "eget" bruk. Supermicro för billigare servrar och HP för mer kraftiga och känns lite mer "enterprise" och stabilare. "Fuskbygge" brukar kunna bli dyrare i längden om det strular och dör och du måste kontakta colocation leverantör för fixa varje gång den råkar dö. Ska man köra raid bör man köpa ett riktigt kort, kostar bara runt 1000-2000 för vettigt sata raid. Något 3ware eller något. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Köp en HP dl145 G3 med dual core AMD och med HT SAS diskar och 2G ram för 11500 plus diskar.
DL145RG3 OPT 2.2-1MB 2GB/0 HP SAS Art.nr: 411597-421 |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|