Kom ihåg mig?

Min arbetskamrat har VM.SE

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-03-13, 12:06 #11
jimmies avatar
jimmie jimmie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Oct 2004
jimmie jimmie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
jimmies avatar

Reg.datum: Oct 2004
Dock är det få VM som riktigt kommersiella förrutom fotbolls-vm och möjligtvis hockey-vm. Dvs. störst pengar ligger i dom.
jimmie är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-13, 12:12 #12
mkj mkj är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2007
mkj mkj är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2007
man brukar väl mest använda tex vm2008 etc?
mkj är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-13, 12:48 #13
Storens avatar
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jun 2004
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
Storens avatar

Reg.datum: Jun 2004
Möjliga TV-bolag kan vara intresserade eftersom dom löpande fokuserar mot diverse VM. Kanske knyta ihop samtliga turneringar till en huvudportal med förgreningar till de enskilda. Innehållet behöver inte förändras mot de som finns, men en adress är bättre än fler(?).. Perfekt för sportintresserade som vill se bakåt i tiden och jämföra resultat genom åren under pågående turnering.

Absolut en kassako vad gäller generell och riktad reklam.
Storen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-13, 13:51 #14
autosvars avatar
autosvar autosvar är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Mar 2006
autosvar autosvar är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
autosvars avatar

Reg.datum: Mar 2006
Citat:
Originally posted by pussmosse@Mar 13 2007, 13:04
5000 Euro är bara start budet... Hur får vi tag på rätt person? bara en hypotetisk fråga... Några förslag var vi skall vända oss?
Jag föreslår att ni inte lägger ut webbplatsen till allmän försäljning via en auktionssite. Visst kan MissDomain eller Sedo hjälpa till genom att de har kontakter och kunskap, men det bör skötas i andra kanaler. Anledningen är att potentiella köpare inte alltid vill ha publicitet runt domänköp för det finns ännu en viss stigma runt dessa imateriella investeringar trots att de kan läsas ut ur boksluten. Investera istället lite tid åt att skapa en enklare sportrelaterad länksida. Köpare tycker det känns psykologiskt bättre att köpa en webbplats än en domän ifall de ska ut med en pressrelease eller förklara sig inför okunniga ägare. Låt det ta tid, kalkylera inte med att få ett extra tillskott till semesterkassan via försäljningen. Skriv ett brev till några av marknadscheferna hos de stora mediaaktörerna som har sport i sin portfölj. Gör minsta möjliga väsen av säljplanerna och om ni anlitar en domänhandlare till hjälp så se till att stämma av vem de kontaktar. Ni bör dessutom definitivt överväga att inte sälja utan först kolla om det kan finnas intresse för en "vm-portal". Är värdet stort så kan ni istället bilda ett bolag runt webbplatsen och ta in duktiga partners som kan utveckla tjänsten. Håll huvudet kallt - det finns mycket mer att tänka på som min arbetstid inte tillåter att jag utvecklar just nu.
autosvar är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-13, 14:21 #15
boenas avatar
boena boena är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Sep 2005
boena boena är inte uppkopplad
Flitig postare
boenas avatar

Reg.datum: Sep 2005
Citat:
Ursprungligen postat av autosvar
Citat:
Ursprungligen postat av boena
Enligt min åsikt hade det varit bättre att hålla domänen ett tag tills det börjar närma sig VM i fotboll igen, då är det säkert någon trevlig sponsor till evenemanget som kan tänka sig slänga in lite mer pengar på den.
Fast det är väl en bra vm-portal för alla vm?

Mjaaa, men det är ju i fotbollen de lite större pengarna finns. Även hockey som någon annan skrev högre upp men tror man kan få mer pengar från fotbollen. Annars tycker jag ett bra tips du fick var att kontakta tv-kanaler, tidningar, dem kan ha nytta av domänen till de flesta VM-sammanhangen.
boena är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-13, 14:39 #16
pussmosse pussmosse är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jun 2005
pussmosse pussmosse är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jun 2005
Citat:
Ursprungligen postat av autosvar
Citat:
Ursprungligen postat av pussmosse
5000 Euro är bara start budet... Hur får vi tag på rätt person? bara en hypotetisk fråga... Några förslag var vi skall vända oss?
Jag föreslår att ni inte lägger ut webbplatsen till allmän försäljning via en auktionssite. Visst kan MissDomain eller Sedo hjälpa till genom att de har kontakter och kunskap, men det bör skötas i andra kanaler. Anledningen är att potentiella köpare inte alltid vill ha publicitet runt domänköp för det finns ännu en viss stigma runt dessa imateriella investeringar trots att de kan läsas ut ur boksluten. Investera istället lite tid åt att skapa en enklare sportrelaterad länksida. Köpare tycker det känns psykologiskt bättre att köpa en webbplats än en domän ifall de ska ut med en pressrelease eller förklara sig inför okunniga ägare. Låt det ta tid, kalkylera inte med att få ett extra tillskott till semesterkassan via försäljningen. Skriv ett brev till några av marknadscheferna hos de stora mediaaktörerna som har sport i sin portfölj. Gör minsta möjliga väsen av säljplanerna och om ni anlitar en domänhandlare till hjälp så se till att stämma av vem de kontaktar. Ni bör dessutom definitivt överväga att inte sälja utan först kolla om det kan finnas intresse för en vm-portal. Är värdet stort så kan ni istället bilda ett bolag runt webbplatsen och ta in duktiga partners som kan utveckla tjänsten. Håll huvudet kallt - det finns mycket mer att tänka på som min arbetstid inte tillåter att jag utvecklar just nu.
Tack så hemst mycket för att du tog din tid till detta, detta hjälpte oss att gå vidare med projektet! Nu har vi bra tips och vet på ett ungefär hur vi ska hatera saken.
pussmosse är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-13, 15:12 #17
Hofvet Hofvet är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Dec 2005
Hofvet Hofvet är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Dec 2005
Lycka till $$$
Hofvet är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-13, 16:51 #18
MattiasAs avatar
MattiasA MattiasA är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2006
MattiasA MattiasA är inte uppkopplad
Medlem
MattiasAs avatar

Reg.datum: Dec 2006
Citat:
Originally posted by mkj@Mar 13 2007, 13:12
man brukar väl mest använda tex vm2008 etc?
jag vet inte hur det är med vm, men med OS så brukar den officiella urlen vara: www.statsnamnet2018.com
MattiasA är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-13, 17:03 #19
Macckes avatar
Maccke Maccke är inte uppkopplad
VIP

Reg.datum: Nov 2004
VIP
Macckes avatar

Citat:
Originally posted by grazzy@Mar 13 2007, 13:04
Euhm.. är inte 5000 euro waay för lågt. Den här domänen skall inte säljas på auktion nu den skall säljas till "rätt" köpare. Dvs troligen en tv-kanal eller liknande för ett par mille.

Mina två öre.
5000 euro är ett helt ok startbud. Inte för högt, man måste få in lite spelare som bjuder också!
TV-kanaler betalar inte så bra. Jag var i kontakt med flera kanaler inför fotbolls-VM, dvs den mest kommersiella sporten som för övrigt bara går vart 4:e år. Ingen kanal ville ens ge 20 000 sek för vm2006.se. Tror sällan att TV-kanaler betalar så bra för domäner av projekttyp. Dem kan rätt enkelt marknadsföra sig själv till miljoner potentiella läsare, utan större bekymmer, direkt via tidningens webbplats.
Maccke är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-13, 17:04 #20
Macckes avatar
VIP

VIP
Macckes avatar

Citat:
Originally posted by jimmie@Mar 13 2007, 13:06
Dock är det få VM som riktigt kommersiella förrutom fotbolls-vm och möjligtvis hockey-vm. Dvs. störst pengar ligger i dom.
Precis. Fotbolls-VM eller hockey-VM. Resten är små sporter utan större intäktsmöjligheter.
Maccke är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:23.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017