Kom ihåg mig?

Eastpoints Getupdated etableras i London

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-03-06, 23:06 #11
Ara Ara är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Mar 2005
Ara Ara är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Mar 2005
Citat:
Originally posted by Hofvet@Mar 6 2007, 21:37
Så länge rubriken stämmer väl överens med innehållet tycker jag inte det gör så mycket om ett inlägg inte intresserar alla medlemmar, om det nu finns någon typ av inlägg som intresserar alla medlemmar. Då är det ju bara att inte läsa det.
så är det väl med egenreklam och spam också? det är ju bara att inte läsa det....
Ara är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-07, 00:14 #12
Hofvet Hofvet är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Dec 2005
Hofvet Hofvet är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Dec 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Ara
Citat:
Ursprungligen postat av Hofvet
Så länge rubriken stämmer väl överens med innehållet tycker jag inte det gör så mycket om ett inlägg inte intresserar alla medlemmar, om det nu finns någon typ av inlägg som intresserar alla medlemmar. Då är det ju bara att inte läsa det.
så är det väl med egenreklam och spam också? det är ju bara att inte läsa det....
Nä där håller jag inte med dig, det är skillnad på inlägg som bara intresserar en del av forummedlemmarna och inlägg som inte intresserar en kotte.
Hofvet är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-07, 07:40 #13
Tobbe Tobbe är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2003
Tobbe Tobbe är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2003
Hofvet: Kan tyvärr inte hålla med i ditt resonemang, i egenreklam finns det alltid någon som är intresserad. Om jag hade släppt en nyhet om våra produkter och dess täckning eller prissättning så vet jag att en handfull hade varit intresserade att läsa om det, men den större massan hade tolkat det som reklam och blivit förbannade. Så verkar också vara fallet med Getupdated (förra nyheten om USA-etableringen fick också en hel del kritik från medlemmarna här). Att det är så enkelt som att inte läsa det fungerar tyvärr inte, då hade vi i moderatorgruppen kunnat ignorera allt skräp som dyker upp här och bara skriva en regel som säger "om du inte gillar något här så läs det inte!"

Jag ser alltså inte nyhetsvärdet i denna nyheten för webmasters i Sverige. Vad hjälper det oss att de etablerar sig med ett försäljningssäljkontor i UK? Det är säljare som kommer jaga företag för att sälja sin tjänst. Inget revolutionerande i mina ögon. Hade pressreleasen varit om att det nu är XXXX anslutna företag på marknaden i UK så hade jag köpt det, då hade det varit av intresse för de webmasters som har UK-trafik. Men att ett försäljningskontor kommer vara igång den 1 maj - är det verkligen av intresse för massan på WN?
Oläst 2007-03-07, 09:54 #14
Frost Frost är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jan 2006
Frost Frost är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jan 2006
Vill bara flika in med en sista åsikt här, främst om vad jag ur mina ögon ser som nyhetsvärde generellt men även specifikt för ett webmaster forum.
Allting som har med webb att göra och som dessutom är större än "titta på min egna sajt" anser jag kan få vara med som nyhet, eller som Spindel sa, i en presskategori. Vart det nu handlar så ser jag det ändå som att det finns en betydande andel människor här som har ett intresse av att läsa det.

Jag har då alltid sett WN´s första sida med nyheter till höger som en snabbkolumn för att hålla mig uppdaterad utan att behöva surfa runt på alltför många källor. heck, detta var till och med första gången jag ens var inne i själva nyhetskategorin, och jag gjorde det helt utan egen intresse - är inte ett dugg involverad i bolaget i någon form!
Jag gjorde det för att dra mitt strå till stacken och hålla vår lilla nyhetsspalt uppdaterad och ge dem som är intresserade en newsflash, precis som jag några gånger stannat till och läst "dagens nyhet".

En sak som är lite surt här, och det säger jag bara som konstruktiv kritik är motviljan att få promota egna idéer, hemsidor, projekt och företag. Jag ser absolut inget dåligt i detta och skulle gärna haft fler alternativ för att visa upp sådana alster, ett fusk arbete eller linkbait skulle ju ändå bli söndersågat - vi är ju inte lättlurade här inne direkt! Men det finns väldigt många högljudda som inte verkar vilja se denna öppning och ibland blir jag lite förvånad över varför det är så?
Frost är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-07, 11:14 #15
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: May 2003
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar

Reg.datum: May 2003
Verkar definitivt vara delade meningar om vad som uppskattas i nyhets kategorin.

Har även tidigare fått en hel del input i ämnet via PM, samt har själv haft samma problem ang nyhetsvärdet kontra egenreklamen när vi på QU under en period gjort investeringar.

Det är lite bökigt nu många tar ju ofta hjälp av "vänner" som postar inläggen för att komma runt regeln. Inbland är det uppenbart men ibland inte. Ibland är det läsvärt men oftast inte.

Jag skall ta och kolla över hur vi kan få en tydligare långsiktig lösning som uppskattas av majoriteten.
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-07, 14:21 #16
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Apr 2005
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar

Reg.datum: Apr 2005
Citat:
Originally posted by Andreas Bard@Mar 6 2007, 19:12
Det har nämnts förut men då låg fokus på att GetUpdated slår upp portarna i USA.

//Andreas
Hehe Andreas - Jag tror att jag kan skilja på US och UK

Maccke hade lagt exakt samma release ett par timmar innan DLS - Det var det jag reagerade på att den försvann.

Men som nyhetsvärde vete tusan om det är så intressant för WNs läsare att Eastpoint spottar ur sig pressreleaser hela tiden om sk förvärv och geografiska etableringar i US och UK
(Det framgår ju dessutom ganska dåligt vad det innebär med etableringarna dvs om det är annat en hyra av kontorsstol någonstans tillsammans med ett lokalt telenummer eftersom allt fortfarande ska driftas från Sverige.)

Nej då tycker jag att det är betydligt mer intressant att föja just den aktiens utveckling sedan pressreleaserna började sätta fart - tillsammans med FI´s info om vem av de två storägarna som smyg-exittar flera miljoner aktier åt gången.

Baksidan med alltför många pressreleaser under kort tid är att många granskande ögon vaknar till och uppmärksammar ekonomiska händelser då och nu - och det är ju inte alltid det är en fördel för koncernen <_< ...
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:01.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017