FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Har precis testat nameseek.se för första gången och är inte imponerad. Tjänsten saknar snipingskydd. Dvs kommer ett bud 5 minuter innan sluttid så bör auktionen förlängas. Dessutom går deras klocka fel... Allt verkade som jag vunnit auktionen. Laddade om sidan flera gången efter sluttid (15:00) men till slut så visade det sig att en annan person lagt ett bud 15:00:30 (enligt fröken ur) och vunnit. :blink: Sunkigt värre!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Att klockan går fel är väl inte bra, men vad jag reagerar på är varför auktionen ska fortsätta om ett bud kommer in 5 minuter innan sluttid. Om sluttiden är satt till 15:00 så är den väl det oavsett om det kommer in ett bud 5 minuter innan eller ej, eller har jag fel?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
- Första... Andra... - 500kr!! - Tredje, sålt för 500kr till personen som bjöd för 1 sekund sen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag håller verkligen med att det är irriterade när det kommer någon 14:59:59 och bjuder över. Har själv varit med om det på nameseek. Men är det verkligen så på alla andra seriösa auktionssajter? Jag har ofta köpt saker på ebay och det är inte ovanligt att det kommer någon under sista minuten och bjuder över. Nu har ju visserligen ebay max-bid. Men det hjälper ju inte om någon kommer sista sekunden och bjuder 1 kr mer.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Tradera har väl inte heller den funktionen? Den enda jag kommer på just nu är KVD Bilauktioner.
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
SnapNames.com har snipe-skydd
Pool.com har snipe-skydd ClubDrop.com har snipe-skydd Det är väl de tre största domänauktionssajterna? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Lite OT men jag tycker det vore kul att se vad auktionerna faktiskt slutade på. Som det är nu försvinner de. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Jag tycker personligen att detta är att föredra än att auktioner ska förlängas med 5 minuter för varje bud. Men att klockan går fel är inte bra alls...men det gör den ju som bekant på wn också.. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|