FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tjena.
Jag har en server hemma som jag tänkte börja använda för mina mailadresser. Vad använder ni för mailserver program. Jag har just nu windows på burken. Vad använder de "flesta" seriösa hotell? Ni får givetvis föreslå program som är för *nix oxå ![]() Tack på förhand! :P |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hejsan.
Jag använder mig av Qmail på servrar för kunder. Ta först reda på så du har möjlighet att köra egen smtpserver, många Internetleverantörer blockerar nämligen den port smtpservrar lyssnar på (Port 25), och då kan du således ej ta emot e-post, eller skicka ut. (Om du inte går via din Internetleverantörs smtpserver). /Martin |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Att hans SMTP port är blockas gör inte att han inte kan ta imot epost. POP3 kör fortfarande vad jag vet på 110 och SMTP relayar man bara så är det löst..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Japp. ofc, det är en lösning man kan köra med.
/Martin |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Port 25 används normalt för att skicka mail och för SMTP serverar att kommunicera mellan varandra. Vill xciso sätta upp en egen mailserver där han pekar MX-pekaren mot sin server så måste han ha port 25 öppen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag kör med MDaemon funkar fin fint... (Windows)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Är du van vid *nix sedan tidigare så skulle jag rekommendera en vanlig distribution, sendmail (smtp/smtps) och dovecot (imap/pop/imaps/pops)
Den konfigurationen har vi satt upp här för ~400 användare och funkar prima. Inga konstigheter att sätta upp förutom smtps som tog lite extra tid. Är det bara mail för dig och känner dig osäker på *nix så kör någon windowslösning. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
postfix och dovecot är helt underbart.
sen har du qmail - vpopmail/courier. Så de finns endel att köra ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
hMailServer använder jag på en Win2003 Server. Fungerar alldeles utmärkt.
http://www.hmailserver.com/ mvh Robert |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Akta dig för MailMax bara. IMail fungerar rätt fint.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|