Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Copyright

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-09-06, 23:04 #1
Zamora Zamora är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Sep 2004
Zamora Zamora är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Sep 2004
Hej,

Det är så att jag undrar över en sak och jag hoppas ni ska kunna hjälpa mig.

Jag håller på göra en hemsida om ett ishockeylag, på sidan kommer jag ha med massor av statistik över spelares karriärer osv. Den här statistiken kan jag hitta på de flesta hemsidor där det finns information om de olika spelarna, exempelvis eurohockey.net, hockeydb.com, stats.swehockey.se och även officiella hemsidorna för den klubb spelaren just nu representerar.

Dock så är statistiken begränsad till "modern tid", alltså, före 1960 är det svårt att få tag i statistik för spelare som var aktiva på den tiden. Dock finns ett uppslagsverk klubben själv säljer och den sträcker sig så lång bak som 1937. Det är alltså ren statistik, som hur många mål en viss spelare gjorde mellan 1937 och 1945, vem som gjorde mål i en viss match och vad matcherna slutade. Den typen av statistik.

Det jag undrar, den här statistiken kan väl aldrig Copyright-skyddas då jag lika gärna kunnat ha en morfar eller farfar som fört statistiken under hela sitt liv?

Har varit i kontakt med den som skrev boken:

Eftersom du verkar använda materialet från min bok så får du inte använda det till en egen sida - utan det måste ske i samförstånd med oss i klubben. Men därmed inte sagt att vi kan hitta en lösning"

Har han fel, rätt? Nån som är insatt?
Zamora är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:10.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017