FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej alla!
Jag står i startgroparna för ett nytt projekt. Jag har länge övervägt om jag ska lansera projektet internationellt (dvs. på engelska), eller om jag ska göra hela sidan på svenska. Saken är den att jag inte kan översätta sidan till flera olika språk, eftersom sidan kommer bestå av artiklar och texter. Om jag väljer att göra sidan på engelska finns det redan tre sidor (konkurrenter), men väljer jag den svenska marknaden så finns det egentligen ingen riktigt konkurrent. Att välja engelska som språk kommer å andra sidan antagligen att ge lika mycket besökare och kanske rent av mer intäkter (AdSense + affiliate networks på engelska ger förhoppningsvis mer). Engelska ord på AdSense torde ge mer än svenska ord på AdSense. Även om jag inte går in som den främsta på marknaden, så kan sidan ge lika höga (kanske rent av högre intäkter) på den internationella marknaden med tanke på alla engelskspråkiga personer som kan besöka sidan. Vilken marknad tycker ni att jag ska välja - tips och erfarenheter? Kan tillägga att jag endast har erfarenhet från den svenska marknaden. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|