Jeg har for en tid tilbake søkt på en jobb hos et firma som heter Verisafe AB. De annonserte i en av norges største aviser, Aftenposten og skulle starte opp supportavdeling i norge. Jeg mottok svar via e-mail hvor jeg ble fortalt at de vill kalle meg inn til intervju. Etter det har jeg ikke hørt noe fra dem. Jeg har sjekket opp det norske telefonnummeret, og det er et uregistrert mobilnummer hvor ingen svarer. I følge annonsen skulle firmaet holde til i Solna Strandv. 78, 171 54 Solna, Sverige, men jeg har heller ikke klart å finne firmaet på denne adressen. Et whois oppslag på domenenavnet
www.verisafe.se gir meg ingen andre opplysninger enn at det tilhører en person ved navn Bjørn Kristensen, som for meg høres norsk ut. Dersom jeg husker rett må man vel ha et foretak i Sverige for å registrere .se domene?
Jeg forstår ikke hvorfor noen bruker kr.10.000,- på en avisannonse uten å være mulig å få tak på, og jeg lurer nå på om noen kan hjelpe meg med å finne flere opplysninger om Verisafe og evt. hvilket foretak som eier domenenavnet. Websidene ligger på et norsk webhotell hos
www.domenehop.no.
Hjemmesidene inneholder forøvrig ingen kontaktinformasjon overhodet, og så langt jeg har klart å se eksisterer det ikke noe firma i Sverige med navnet Verisafe AB.
På forhånd takk for hjelpen.