FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hur många är det som driver en butik på nätet och lever på det. (1-mans butik)
Jag är arbetslös sedan en tid tillbaka och har funderat mer och mer på att starta en butik på webben, jag har sett era arbeten/butiker och låtit mig inspireras och kommer med stor sannolikhet att genomföra mitt projekt. Men jag vet också att en webb-butik inte blir lönsam med en vanlig snål budget den första tiden. Min enda möjlighet till detta projekt är att få ett så kallad starta-eget-bidrag av AF, som maximalt kan ges i 12 månader. Som arbetslös har man tydligen inga eller väldigt små möjligheter att tjäna några som helst extra inkomster på sidan om sin arbetslöshet, även om tanken är att så småningom livnära sig på verksamheten Någon här borde rimligtvis ha ett starta-eget-bidrag från ArbetsFörmedlingen. Hur går det för er, ser ni någon möjlighet att överleva den första tiden. Är det möjligt att starta en butik på nätet på detta sätt. Och om ni överlevt eller inte, vad var era kunskaper om webb-butiker, annonserings-kunskap, optimera-sidan-för-sökmotorer-kunskap, mm, mm. I början av er kariär. Vore glad om så många som möjligt svarade. Även lite kunskap/erfarenhet är till glädje. :lol: MvH: Ben PS. Ja! Jag vet att en liknade tråd finns, om att leva på vad nätet ger. Men jag vill ha andra synvinklar om ämnet. Jag har även en liknade tråd hos osCforum.se |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|