Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Import fran Asien (revisited)

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-03-05, 10:30 #1
Per Per är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Apr 2003
Per Per är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Apr 2003
Vi har fatt ett pris pa en sak fran ett foretag i Indonesien. Naturligtvis ar priset flera ganger under det vi skulle betala i Sverige (eller USA for den delen).

De ska nu ha 30% i forskott, sedan skicka maskinen och efter det ha resten. Det handlar om en del stalar och darfor har jag dragit oronen at mig och borjar fundera pa hur man kontrollerar huruvida det handlar om ett seriost foretag eller inte.

Vi har fatt telefonnummer, registreringsnummer pa foretag, foretagsnamn, agare men eftersom Indonesien inte ar varldens mest utvecklade land och jag dessutom befinner mig en bra bit fran Sverige har jag inte lyckats kolla upp nagot av vikt.

Fragan lyder alltsa; hur gor ni som har erfarenhet fran import nar ni ska "kolla upp" ett foretag? Anvander ni (lokala) mellanhander? Finns det vedertagna satt for att kontrollera en vara som skickas fore pengarna vaxlar hander (liknande de system som finns for domaner)?

Jag har last de tradar som finns kring import har men de behandlar mest reglerna i Sverige -- jag ar ute efter konkreta tips for att inte bli blast.

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:42.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017