FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Nykomling
|
hilfe!
jag försöker byta ut radbrytningar mot . problemet är bara att radbrytningen inte tas bort helt i IE6 nån som känner till någon lösning? tänker jag fel? jag vill gärna göra konverteringen på klientsidan. testsida: ccmmss.info/test1.html tack på förhand ![]() Kod:
<html> <head> <script type="text/javascript"> function replaceTextArea(elemWithTextNode, newString){ elemWithTextNode.removeChild(elemWithTextNode.lastChild); elemWithTextNode.appendChild(document.createTextNode(newString)); } function test1(elem){ var aString=elem.value var replaceStr="<br>"; var findStr=/\n/g; aString=aString.replace(findStr,replaceStr); replaceTextArea(elem,aString) } function test2(elem){ var aString=elem.value var replaceStr="\n"; var findStr=/<br>/g; aString=aString.replace(findStr,replaceStr); replaceTextArea(elem,aString) } </script> </head> <body> <form> <textarea id="ta1" rows="10" cols="30">[li nk1]</textarea> <br> <input type="button" onclick="test1(document.getElementById('ta1'))" value="test1 - 2html"> <input type="button" onclick="test2(document.getElementById('ta1'))" value="test2 - 2text"> </form> </body> </html> |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|