Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Bästa betalplanen för min produkt?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-07-23, 21:16 #1
Hansen88a Hansen88a är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2008
Hansen88a Hansen88a är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2008
Hej!

Jag skall sälja en produkt för c.a 12 000 kronor till företag i sverige. Jag har en marknad på c.a 5000 företag. Produkten består av 1 dator och 1 väldigt speciellt program. Programmet kommer uppdateras c.a var 6e månad. Tanken är att kunden får datorn vid köpet, men programmet kommer vi alltid att äga.

Företagen jag riktar mig mot har i snitt 2-3 anställda, så 12 000 kronor är inget piss i havet för dom. Så jag vill hålla kostnaden så lönsam som möjligt men ändå att majoriteten har råd att köpa.

Det jag tänkte göra är:
9900 kronor som engångskostnad (går att ta på delbetalning på).
c.a 199 kronor i månaden (för programuppdateringar, support, service mm.)

Fördelen jag ser med detta är att jag får in en stor klumpsumma samt att jag blir av med datorn, den är nu kundens ansvar. Sen blir klumpsumman lägre i och med jag tar en månadsbetalningen så fler har råd att köpa samt att man slipper ta betalt på framtida uppdateringar av programmet. Månadsbetalningen ger mig en stabil inkomst, och om kunden inte längre vill använda produkten säger han upp det, då kan han inte längre använda programmet men datorn är hans.

Vad tror ni är bästa betalplanen och hur hade ni lagt upp det?

MVH
Hansen
Hansen88a är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:05.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017