FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Har ni tipps på bra uppdaterad litteratur (även kurslitteratur) inom det enorma ämnet/begreppet "Skapa en komersiell webbsida",
letar efter allt från skapandet utav sidan till marknadsföringen utav den samma (programmering till SEO/marknadsföring). Bra tipps ser jag som en bok ni använt för att få svar på något specifikt såsom "hur skapar jag det där fina rrssflödet" eller en bok ni kanske använt som referens till att lära er använda prototype.js (AJAX) tex.
Allt tips på bra litteratur uppskattas, även forum/länkar och inspirationskällor uppskattas med! Edit: jag råkade klippa bort en del av inlägget... och lägger till lite egna tipps: Mitt första tipps är faktiskt en hel kurs men boken går lika bra att lära av utan kursen!!! "Javascript och DOM" är en nätbaraserad kurs på UMU. Klassar väl den som en "kom igång med "AJAX""-typ av kurs med konkreta exempel. Här får man prova på och använda sig utav prototype (nej bråka inte med mig om att jQuery är så mycket bättre!!!). Kurslitteratur: Keith, J. (2005). DOM Scripting: Web Design with JavaScript and the Document Object Model. Friends of Ed. ISBN: 1590595335 Klicky: http://www.amazon.com/DOM-Scripting-...7141800&sr=8-1 |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|