FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Hej allihop!
Har införskaffat mig ganska mycket USB prylar som jag kopplade in samtidigt (med hubb) i min MacBook Pro, det var följande saker: Apple Tangentbord Mus 4 Ports hubb Ljudkort Synth 640 GB HD 1 TB HD Det som hände efter en stund var dock att alla slutade fungera (!?) och jag prövade med reboots, plugga ut och in i olika kombinationer och ordning, prövat allt både i hubben och direkt in i datorn. Det konstiga är att den enda prylen som på något sätt kommer upp på datorn är Apple Tangentbordet som jag lyckas se en kort stund i programmet USB Prober som en "Keyboard / Hub". Dock på en port som är markerad som suspended, min Synth fungerar även men den kommer inte ens upp i USB Prober men jag kan se midi input från den i "Midi Monitor". Det är totalt två portar som är markerade som Suspended och skulle anta att det är mina två USB portar. Har även prövat att återställa min VRAM (cmd+alt+r+p) men utan lycka. Ska jag bli tvungen att lämna in datorn? Känns onödigt? Ska jag installera om Leopard? Alla tips/råd är välkomna, känner mig smått desperat. Jag har redan Googlat som f*n på det här men om någon Googlekung där ute skriver en bättre sök sträng än mig så uppskattas även lmgtfy... Tack så mycket på förhand! |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|