FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hejsan,
Förra året så skrev jag om att jag kunde göra billigare hemsidor som ett sommar jobb vilket resulterade i jobb. Ni så har jag detta problem: Jag känner själv att jag kan grunderna och lite till i ASP.NET. Lika så i (X)HTML, CSS, JAVASCRIPT (Det sista är grunderna plus googling som jag klarar av). Jag går nu ut sista året i Sam Omvårdnad vilket är en gymnasium utbildning med sämre betyg än förväntas och jag känner att programmering är min sista utväg för att få ett jobb. Min fråga till er är nu vad eller vilken utbildning som krävs för att kunna jobba som programmerare. Jag känner själv att jag kan ASP.NET relativt bra och klarar av att göra de hemsidor jag kan, sen hur pass avancerade de är vet jag inte då jag själv anser att de är avancerade men då jag inte har någon utbildning så vet jag inte. Om mina betyg inte räcker till ett jobb inom omvårdnad så är min sista utväg att programmera för att kunna få en fast anställning. Min fråga är nu, vilka utbildning krävs för att kunna visa vad man kan och för att kunna testa sig själv vad man kan? Stavfel och grammatiks fel bjuder jag på då jag kom hem från krogen nyss. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|