Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Bokföra inköpta inventarier

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-09-07, 12:04 #1
Tomi Tomi är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 10
Tomi Tomi är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 10
Sitter nu på ett litet problem, vet inte riktigt hur jag ska bokföra detta.
jag har en enskild firma och lämnar in mina uppgifter via deklarationen samt ett annat momspapper.

firma reggad hos PRV: 16 juli, F-skatt & moms: 5 Aug
Inköp av scanner till firman 21 Juli, inköp av webbhotell och domännamn i maj

Nu ska jag börja bokföra alla inköp, hur går det till? ska man gå tillbaks och bokföra in dom de datum köpen gjordes? det datum jag fick PRV papprena? datum för F-skatt & moms papprena? eller kan man göra alla nu, så det ser ut som de är gjorda samma dag?.

jag förstår att jag även kan låta firman köpa dom av mig, hur går det då till och vad finns det för fördelar med det?
hoppas det är någon som kan reda ut dessa frågetecken.
Tomi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:41.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017