FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hej
Ville diskutera att ämne som jag tycker känns lite aktuellt pga KO granskningarna av bla blondinbella. Jag får som tidigare nämnts en hel del mail från bloggare som vill att jag ska skicka dem varor mot att de skriver om varorna. I dag fick jag ett mail som jag tycker gick steget längre. En kvinnlig bloggare som presenterade sig och sin blogg och hade ett hyfsat antal besökare. En intressant blogg med andra ord. Hon skrev att hon är trovärdig och har många besökare pga att hon var utbildad skribent och fotograf och därför skrev en bra blogg. Hon ville att jag skulle betala henne för att skriva redaktionella inlägg om mina saker för att det på så sätt skulle sälja bättre eftersom " Ingen vill läsa reklam", alternativt sponsra med varor. Hon skrev också rent ut sagt att bannerannonsering eller någon som på något sätt syntes att det var reklam var hon inte intresserad av eftersom det då skulle synas att det var reklam och hon blev då inte längre trovärdig... Så kära ni, hur ställer man sig till sådant? Ett intressant förslag, men uppenbarligen helt olagligt eftersom det bryter mot marknadsföringslagen. Frågan är om jag skulle accepterat bryter hon eller jag mot lagen? Jag känner att hon definitivt gör det, och att jag ligger i gråzon eftersom jag som företag vet vad hon gör och hon presenterat det tydligt för mig. Så kommentarer, funderingar, åsikter? Jag tycker det är klart intressant att diskutera. I det här fallet valde jag att säga nej, trots att det antagelinge givit besökare och kunder, men jag kände att det för mig var uppenbart fel. Hur skulle ni resonerat och gjort? |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|